Uciążliwa usterka w Idea Banku. Firma pracuje nad rozwiązaniem problemu

Uciążliwa usterka w Idea Banku. Firma pracuje nad rozwiązaniem problemu

Idea Bank, zdj. ilustarcyjne
Idea Bank, zdj. ilustarcyjne Źródło: Newspix.pl / Grzegorz Krzyżewski/Fotonews
Przyczyna błędu, w wyniku którego rozliczenia transakcji płatniczych zostały podwójnie zaksięgowane na rachunkach klientów Idea Banku, została zdiagnozowana; aktualnie bank pracuje nad jej jak najszybszym rozwiązaniem, podała instytucja. Wszystkie przypadki podwójnego księgowania zostaną usunięte z systemu dzisiaj do końca dnia, podkreślił bank.

19 listopada 2019 r. w wyniku błędu zostały podwójnie zaksięgowane na rachunkach klientów rozliczenia transakcji płatniczych dokonanych przez klientów w okresie weekendowym tj. 16-18 listopada 2019 r. W pliku rozliczeniowym mogą się również pojawić nieliczne transakcje z 15 listopada 2019 r., podał bank.

„Przyczyna błędu została zdiagnozowana, aktualnie bank pracuje nad jego jak najszybszym rozwiązaniem. Wszystkie przypadki podwójnego księgowania zostaną usunięte z systemu dzisiaj do końca dnia - zostaną wprowadzone korekty błędnych transakcji na rachunkach klientów. W następnych dniach bank będzie dokonywał korekt ewentualnych konsekwencji błędu, np. naliczonych nienależnie odsetek od debetu. Klienci, którzy zauważyli nieprawidłowość na swoich kontach, nie muszą dokonywać żadnych zgłoszeń - zwrot środków zostanie dokonany automatycznie” czytamy w komunikacie.

Przepraszamy

„Przepraszamy klientów za wszystkie niedogodności, w tym za automatyczną wysyłkę sms-ów o rzekomym przekroczeniu salda na kartach płatniczych” – czytamy dalej.

Grupa Idea Bank specjalizuje się w usługach bankowych i finansowych dla mikro, małych i średnich firm. Akcje Idea Banku są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od 2015 r. Aktywa razem banku wyniosły 20,47 mld zł na koniec 2018 r.

Czytaj też:
Idea Bank wyjdzie na prostą? Firma dopuści do procesu due diligence