Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie stron?
Artykuł sponsorowany

Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie stron?

Wyszukiwarka
Wyszukiwarka Źródło: Materiały prasowe
Pozycjonowanie stron jest niezbędne, jeśli prowadzisz biznes i posiadasz własną stronę www. Jest to szczególnie ważne, gdy chcesz sprzedawać produkty i usługi przez internet – bardzo duża konkurencja uniemożliwia prowadzenie firmy, jeśli nie będziesz pojawiać się w wyszukiwarce Google na najważniejsze frazy kluczowe.

Wyniki w Google wzbudzają dużo większe zaufanie niż reklama

W społeczności panuje przekonanie, że pozycjonowanie to nie reklama. Dodatkowo, niska jest świadomość takich usług. Dlatego wyniki wyszukiwania w Google nie są traktowane przez internautów jako reklama. Postrzegają je jako bezpośrednie odpowiedzi na ich pytania. Dlatego dużo chętniej przechodzą do tych stron niż klikają w linki reklamowe. Dzięki temu w kilka sekund otrzymują odpowiedź lub znajdują idealny produkt – a Ty zyskujesz klienta.

Utrzymujesz stałą widoczność swojej marki, budujesz autorytet i świadomość marki

Dzięki temu, że wyświetlasz się na wiele fraz kluczowych na pierwszej stronie wyszukiwarki, stajesz się w oczach klientów firmą godną zaufania. Twoja strona jest dużo bardziej znajoma niż konkurencji. Nawet jeśli dana osoba nie dokona zakupu w danej chwili, zapamięta ona Twoją markę lub ofertę i może skorzystać z niej w przyszłości – nawet nieświadomie. W ten sposób pozycjonowanie pośrednio działa na wszystkie kanały sprzedaży, gdyż buduje świadomość marki. Jeśli skupisz się na regularnym pisaniu treści poradnikowych, zbudujesz autorytet swojej firmy jako autorytetu w danej dziedzinie.

Ponosisz niskie koszty dotarcia do potencjalnego klienta

W porównaniu do kosztów, które są ponoszone w tradycyjnych kampaniach marketingowe, koszt pozyskania klienta przez pozycjonowanie jest relatywnie niski. Docierasz precyzyjnie do osób, które poszukują Twoich produktów, a samo pozycjonowanie oprócz efektu w postaci sprzedaży, przynosi efekty wizerunkowe.

Twoja oferta pokazuje się osobom, które jej potrzebują

Użytkownicy sami wybierają kliknięcie w Twój link i wejście na Twoją stronę. Dzięki temu docierasz wyłącznie do osób, które są zainteresowane tematyką Twojej strony, Twoimi produktami lub usługami. Dzięki temu nie traktują Twojej oferty jako reklamy, tylko podpowiedź odnośnie produktu, którego poszukują – co zwiększa szanse, że go kupią.

Pozycjonowanie ma długofalowe efekty

Nawet po zakończeniu współpracy z agencją SEO, efekty pozycjonowania mogą utrzymywać się przez dłuższy czas – miesiące, lub w mniejszym stopniu nawet lata. Kilka lat pozycjonowania znacznie wzmacnia autorytet strony i przynosi korzyści przez długi czas.

Pozycjonowanie stron nie tylko dla sklepów online

Nawet jeśli sprzedajesz produkty stacjonarnie, lub świadczysz usługi na niewielkim obszarze (np. salon fryzjerski, kancelaria prawna, warsztat samochodowy), pozycjonowanie może przynieść Ci duże korzyści. Obecnie 97% polskich internautów korzysta z wyszukiwarki Google, a większość z nich wyszukuje w niej informacje i odpowiedzi na pytania. Dlatego w takim wypadku warto skorzystać z pozycjonowania lokalnego i być widocznym na frazy kluczowe dla Twojego biznesu – np. „fryzjer Katowice”, „adwokat Warszawa”, „mechanik Kraków”. Dzięki temu trafisz do osób z Twojej okolicy, które potrzebują Twoich usług!

Źródło: Silence