Wszystko, czego potrzebujesz, to pozycjonowanie
Artykuł sponsorowany

Wszystko, czego potrzebujesz, to pozycjonowanie

Semcore
SemcoreŹródło:Semcore
Prowadzisz sklep online, portal branżowy czy stronę internetową – nawet jeśli robisz to z pasji, główną motywacją przyświecającą Twoim działaniom jest zysk. Co zrobić, kiedy strona nie przynosi oczekiwanych dochodów?

Miałeś świetny pomysł na biznes i przynajmniej teoretycznie udało się go wcielić w życie. Najwyższej jakości produkty lub usługi, konkurencyjne ceny, odpowiedź na zapotrzebowanie rynku. Jednak z jakichś powodów ruch na Twojej stronie jest niezadowalający, a współczynnik konwersji zdecydowanie za niski. Odpowiedź? Pozycjonowanie stron.

Czemu ważna jest widoczność strony?

Gdyby do stron internetowych odnieść powiedzenie „jak cię widzą, tak cię piszą” należałoby je sparafrazować „jeśli cię widzą, to cię piszą”. Nawet jeśli Twoja marka wyróżnia się na rynku a Twoje produkty, usługi czy treści, które dostarczasz są unikatowe i bezkonkurencyjne, mogą być zupełnie niezauważone w Sieci przez potencjalnych klientów, a tym samym – nie będą przynosiły oczekiwanych profitów.

Kiedy Twój potencjalny klient potrzebuje konkretnego rodzaju usługi czy produktu, najczęściej wpisuje konkretne frazy kluczowe w wyszukiwarkę (zwykle jest to Google). W dużej mierze od tego, które strony wyświetlą mu się w pierwszej kolejności, zależy to, na którą stronę wejdzie i z czyjej oferty skorzysta. Nie ma co się oszukiwać, że ktokolwiek będzie przeczesywał wszystkie strony wygenerowane przez wyszukiwarkę i z uwagą przyglądał się setce wyników. Podobno 80% użytkowników poprzestaje tylko na pierwszej stronie wyszukiwania. Dlatego to, jak wysoko w wynikach pojawia się nasza strona, jest kluczowe dla osiągnięcia satysfakcjonujących zysków.

Zespół Semcore

Jak zwiększyć widoczność strony?

Zwiększanie widoczności strony do której należy pozycjonowanie to złożony, wieloetapowy i długofalowy proces. Nie istnieje magiczna formuła czy narzędzie, które z dnia na dzień wywinduje naszą stronę na najwyższą pozycję wyszukiwarki. Ogólnie mówiąc, działania zwiększające widoczność strony dzielą się na prowadzone off-site (poza stroną) i on-site (na stronie). Działania off-site opierają się na pozyskiwaniu wartościowych linków przekierowujących do naszej witryny z innych stron www czy forów tematycznych (tzw. link building).

Do działań on-site zalicza się działania UX (User Expierience) i optymalizację wszystkich elementów witryny – publikowanych treści i kodu strony. Dla pozycjonowania kluczowa jest zarówno jakość, jak i ilość treści – im więcej contentu, tym lepiej. Teksty zamieszczane na stronie powinny być wysokiej jakości, bogate w treść i interesujące dla czytelnika. Jednym słowem: wartościowe. Wbrew pozorom dbanie o jakość contentu na naszej stronie służy nie tylko przypodobaniu się każdej osobie, która na tę stronę wchodzi, ale… samemu Google’owi. Algorytymy wyszukiwarek są na tyle zaawansowane, że potrafią „wyłapać” teksty sztucznie nafaszerowane słowami kluczowymi, pozbawione merytorycznej wartości. Wtedy strona jest „karana” przez Google i traci pozycję w wyszukiwarce. Ponadto, w witrynach bogatych w interesujące treści użytkownicy spędzają więcej czasu, co także nie umyka uwadze Google’a i zostaje „nagrodzone” wyższą pozycją strony.

Źródło: Semcore