Szkolenia SEO dla e-commerce
Artykuł sponsorowany

Szkolenia SEO dla e-commerce

Szkolenia SEO dla e-commerce
Szkolenia SEO dla e-commerce Źródło:Materiały prasowe
Prowadzenie sklepu internetowego wymaga działań na wielu frontach. Jednym z takich frontów jest widoczność Twojego sklepu w wyszukiwarce. Jest to sposób, który sprawi, że potencjalni klienci łatwiej znajdą Twój sklep, przez co zwiększy się prawdopodobieństwo, że dokonają zakupów. Jeśli nie wiesz, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, rozważ szkolenie dla właścicieli sklepów internetowych.

Co powinno zawierać szkolenie SEO?

Szkolenie SEO dla e-commerce powinno zadbać o zrozumienie przez kursanta podstaw działań pozycjonowania sklepów internetowych. Są to zagadnienia techniczne, ale również i psychologiczne. Wszelkie treści, które są umieszczane w Internecie, są umieszczane tam dla ludzi, a nie dla robotów wyszukiwarek. Zrozumienie podstawowych zagadnień jest podstawą do skutecznych działań SEO w późniejszym terminie. Nie możesz zacząć od poznawania Google Analytics bez odpowiedniego przygotowania merytorycznego i poznania podstawowych i niezbędnych zwrotów.

Drugim bardzo ważnym aspektem jest fakt, czy jest to już zbudowany sklep internetowy, czy budowa sklepu internetowego jest dopiero w planach. Obie możliwości zakładają zupełnie inną strategię działań SEO. Inaczej prowadzone jest szkolenie z pozycjonowania dla osób prowadzących sklepy internetowe, a zupełnie inaczej dla osób, które dopiero mają w planach wejść do branży e-commerce i myślą o swoim sklepie internetowym. Optymalizacja jednak w każdym przypadku jest nieodzownym działaniem.

Korzystanie z Google Search Console

Pozycjonowanie sklepów internetowych powinno odbywać się przy użyciu wszelkich dostępnych narzędzi. Jednym z takich narzędzi jest właśnie GSC. Jest to bezpłatne, oficjalne narzędzie od Google'a, które pozwala na administrowanie stron internetowych, sprawdzanie statusu indeksowania strony przez wyszukiwarkę oraz optymalizowanie widoczności strony. Nauka posługiwania się GSC może przynieść bardzo wiele korzyści, by szybciej osiągnąć założone efekty działań pozycjonerskich.

Analiza i dobór słów kluczowych

Słowa kluczowe to drogowskazy dla wyszukiwarki, które znajdują się na naszej stronie, w naszym sklepie internetowym. Im lepiej dopasujemy słowa kluczowe do zapytań, które potencjalni klienci wpisują w okienko wyszukiwarki, tym częściej będą oni trafiali na stronę sklepu. Do analizy i doboru słów kluczowych dostępnych jest wiele narzędzi, jednym z nich jest planer słów kluczowych. Został stworzony na potrzeby płatnych kampanii reklamowych Google Ads, jednak specjalista SEO może wydobyć z niego wiele przydatnych informacji.

Istota pozycjonowania lokalnego

Sklep internetowy z definicji prowadzi sprzedaż niestacjonarną, więc ciężko jest określić lokalizację jego działalności. Jednak w wielu przypadkach działalność e-commerce idzie w parze z działalnością tradycyjną, jest jej uzupełnieniem. W jakim celu powinno pozycjonować się lokalnie? Przede wszystkim jest to budowa więzi z lokalną społecznością, a także możliwość zaistnienia w ich pamięci, co jest bardzo ważne z punktu widzenia decyzji konsumenckich.

Jak dobrać platformę sklepu internetowego? Na co zwrócić uwagę?

Wybór platformy e-commerce to kluczowy ruch w trakcie budowania sklepu internetowego. Można wyróżnić cztery rodzaje platform e-commerce: platformy abonamentowe SaaS, platformy dedykowane, platformy Open Source oraz profesjonalne z platformy z licencją. Każde z tych rozwiązań posiada swoje wady i zalety, które tak naprawdę są dopasowane do różnych rodzajów działalności i pod tym kątem należy rozpatrywać wybór platformy e-commerce.

Jeśli postanowiłeś wybrać platformę sklepu internetowego i chcesz, żeby była jak najbardziej dopasowana do Twojej działalności, powinieneś zacząć od zrobienia listy, na której znajdą się wszelkie funkcjonalności, jakie chciałbyś umieścić w swoim sklepie. Następnie musisz porównać pozycje na liście z dostępnymi rodzajami platform i wybrać najbardziej odpowiednią dla Ciebie. Przy planowaniu funkcjonalności warto także ustalić budżet, jakim dysponujesz na budowę własnego sklepu internetowego.

Masz problemy z dotarciem do klientów w e-commerce? Szkolenie SEO jest rozwiązaniem dla Ciebie!

Jeśli zauważyłeś w swoim sklepie mniejszy ruch bezpośrednio z wyszukiwarek czy też rzadsze pojawianie się Twojego sklepu w wynikach organicznych z dużym prawdopodobieństwem można stwierdzić, że masz problem z dotarciem do klientów. Pamiętaj, że w przypadku sklepów internetowych pojawianie się w wynikach wyszukiwania na wysokim miejscu to prawdopodobnie najlepszy dostępny marketing.

Korzyści wynikające z podwyższenia swojej pozycji w wyszukiwarce na tle konkurencji są ogromne. Z tego też względu pozycjonowanie jest niezbędnym działaniem w sklepie internetowym. Na stronie Zgred.pl znajdziesz szczegółowe informacje dotyczące wszystkich dostępnych kursów. Pamiętaj, że inwestycja w siebie to także inwestycja w Twój biznes. Jeśli chcesz być rekinem biznesu internetowego, musisz wiedzieć jak pływać po wodach pozycjonowania. a kurs to jeden z najlepszych, jeśli nie najlepszy pomysł na realizację tych celów.

Źródło: Materiały prasowe