Netflixstracił w pierwszym kwartale 2022 roku 200 tysięcy subskrybentów i to nie koniec odpływu użytkowników. Firma przewiduje, że w trwającym drugim kwartale br. straci kolejne 2 mln subskrybentów. To gigantyczny cios dla Netflixa, który w ostatnim czasie rósł o 25 mln użytkowników rocznie.
Ogłoszenie przez spółkę informacji sprawiło, że akcje Netflixa na nowojorskiej giełdzie spadły o 36 procent, co sprawiło, ze firma znalazła się na ostatniej pozycji zestawienia S&P 500 i Nasdaq 100.
Netflix z najgorszym wynikiem od 11 lat
W związku z pierwszym od 2011 roku spadkiem liczby subskrybentów Netflix planuje wprowadzenie szybkich zmian. Zapowiedziany został m.in. nowy abonament z reklamami. Netflix myśli także nad zwiększeniem opłat w przypadki dzielenia kont, co jest według firmy jednym z największych problemów. Firma zmniejszy także nakłady na oryginalne produkcje.
Netflix ma 220 mln subskrybentów, ale ocenia, że dodatkowe 100 mln osób gospodarstw domowych korzysta z usługi bezprawnie, wykorzystując dzielenie kont.
Netflix musi mierzyć się z niechęcią użytkowników do rosnących cen abonamentów, a także z rosnącą konkurencją. Po tym, jak rynek zorientował się w potencjale streamingu, studia wyciągnęły swoje produkcje z Netflixa, aby umieścić je na swoich platformach. Powstał Disney Plus, HBO Max, a nawet Apple TV. Netflix mierzy się także ze znudzeniem widzów, którzy pomimo dużej ilości nowych produkcji często nie są zadowoleni z ich poziomu.
Pomimo ciężkiego startu Netflix ocenia, że zakończy rok ze wzrostem liczby subskrybentów dzięki nowym produkcjom, które mają trafić do katalogu pod koniec 2022.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.