Dlaczego Magento jest najlepszą opcją dla Twojego e-commerce?
Artykuł sponsorowany

Dlaczego Magento jest najlepszą opcją dla Twojego e-commerce?

Dlaczego Magento jest najlepszą opcją dla Twojego e-commerce?
Dlaczego Magento jest najlepszą opcją dla Twojego e-commerce? Źródło:Materiały partnera
Zdecydowałeś się na założenie sklepu WWW? To słuszny krok. Tylko w 2021 roku liczba sklepów online w Polsce zwiększyła się o 8 tys. Jeśli jeszcze nie zacząłeś sprzedaży online, a masz na to pomysł albo chcesz przenieść sprzedaż stacjonarną do sieci, to najwyższa pora, żeby to zrobić. Na początek potrzebujesz odpowiedniego oprogramowania sklepu. Sprawdź, dlaczego dobrą opcją dla Twojego e-commerce może być postawienie na Magento.

Magento – co to za platforma?

Oprogramowanie e-commerce o nazwie Magento ma już długą historię. Jest rozbudowywane od wielu lat, a za rozpoczęcie projektu odpowiada Roy Robin, który podjął się tego zadania w 2007 roku. W 2008 pojawiła się pierwsza wersja tego oprogramowania, natomiast kolejne lata upłynęły pod znakiem jego rozwijania. Wprowadzano w nim mniejsze i większe zmiany, zwiększano jego funkcjonalność. Istotną datą w jego historii był 2011 rok, kiedy to projekt został przejęty przez giganta e-commerce, mianowicie markę Ebay. Po tym kroku można się było spodziewać, że Magento będzie wciąż modyfikowane i tak też się stało. Rozpoczęto prace nad kolejną wersją rozwiązania, które jednak trochę trwały.

Na wydanie drugie fani tego oprogramowania musieli czekać do 2015 roku. Później prawa do Magento zostały wykupione przez kolejnego potentata rynkowego, mianowicie firmę Adobe. Ponoć inwestycja opiewała na kwotę przekraczającą miliard dolarów.

Mimo tego, że oprogramowanie to przechodziło wiele razy z rąk do rąk, w dalszym ciągu pozostaje ono rozwiązaniem typu open source. Tak więc można je dowolnie modyfikować, a nad platformą czuwa ogromna społeczność deweloperska. Ponadto korzystając z niego, nie będziesz mieć problemów ze znalezieniem ekspertów, którzy wdrożą w sklepie oczekiwane przez Ciebie funkcje, a wiele z nich znajdziesz wśród gotowych rozwiązań.

Magento Open Source vs Magento Commerce

Jeśli zdecydowałeś, że oprogramowaniem Twojego sklepu ma być Magento, to do wyboru masz dwie wersje tego rozwiązania. Pierwsza z nich, z open source w nazwie, jest oczywiście darmowa. Natomiast druga jest odpłatna. Pomiędzy nimi istnieje wiele różnic. Jakich? Otóż:

  • Koszt – w przypadku komercyjnej wersji opłata uzależniona jest od wielkości przychodu. Wynosi ona od 22 000 do 125 000 dolarów rocznie.
  • Wsparcie – w ramach płatnej wersji korzystasz z działającego przez całą dobę supportu. Natomiast opcja darmowa wiąże się z ewentualną pomocą społeczności Magento lub specjalistów na zlecenie.
  • Dodatkowe zabezpieczenia – ma je wersja komercyjna, m.in. w zakresie płatności.
  • Wielkość sklepu – Magento Open Source przeznaczone jest dla małych, średnich i dużych platform e-commerce, natomiast Magento Commerce dla dużych sklepów, które działają w skali międzynarodowej.
  • Liczba baz – wersja darmowa obsługuje jedną bazę, a odpłatna wiele baz, które mogą się znajdować na różnych serwerach.
  • Możliwości – Magento Open Source zapewnia mniej funkcji, natomiast można zwiększyć ich liczbę, stawiając na dodatkowe moduły. Magento Commerce oferuje większe możliwości.

Wybierz Magento 2

Jeśli chcesz postawić na to oprogramowanie, to bezdyskusyjnie wybierz Magento 2. W dalszym ciągu w sieci działają sklepy, które bazują na wersji 1, natomiast oficjalne wsparcie dla niej zakończono w 2020 roku. Oznacza to, że od tamtej pory nie pojawiają się już łatki bezpieczeństwa. Opcja 2 wykorzystuje bardziej zaawansowane technologie, nowocześniejsze rozwiązania. Instalacja sklepu w jej przypadku jest zdecydowanie łatwiejsza.

Ponadto Magento 2 jest lepiej zoptymalizowane pod SEO. Wśród domyślnych funkcjonalności są m.in. dane strukturalne, możliwość ustalania indywidualnych meta tagów i linków kanonicznych. Na tym oprogramowaniu bazuje wiele znanych w Polsce sklepów, m.in. witryny marek Castorama, 4F czy eobuwie.pl.

Jakie są największe zalety Magento? Zalicza się do nich:

  • elastyczność – masz duże możliwości pod względem konfiguracji sklepu, jego wyglądu i funkcji;
  • bezpieczeństwo – wszelkie wykryte błędy są ekspresowo eliminowane za pomocą łatek bezpieczeństwa;
  • gotowe moduły – masz do dyspozycji mnóstwo gotowych rozwiązań, płatnych lub bezpłatnych, które dają Ci możliwość szybkiego uzyskania oczekiwanych funkcji bez konieczności zlecenia takiej realizacji.
  • łatwe zarządzanie – panel administracyjny jest dosyć prosty w obsłudze. Prawdopodobnie bez większych problemów poradzisz sobie z wprowadzaniem zmian w serwisie;
  • wydajność – o ile sklep postawisz na wysokiej jakości serwerze, to będzie on dobrze funkcjonować bez względu na aktualne obciążenie witryny;
  • motywy – możesz skorzystać z wielu gotowych rozwiązań lub złożyć na nie zamówienie u specjalisty;
  • funkcje związane z produktami – jest ich wiele, dzięki czemu m.in. możesz określać zespół atrybutów dla danego artykułu.

Chcesz założyć sklep oparty na tym oprogramowaniu? Skontaktuj się z agencją Smartbees i stań się właścicielem witryny działającej na Magento 2. Dzięki temu systemowi możesz rozwijać sprzedaż online.

Źródło: smartbees.pl