E-gazety już nie za darmo

E-gazety już nie za darmo

Dodano:   /  Zmieniono: 
Brytyjski dziennik "The Times" i tygodnik "The Sunday Times" będą od czerwca pobierać opłaty za dostęp do swych internetowych wydań - ogłosiła w piątek firma News International. Abonament ma wynosić 1 funt dziennie lub 2 funty za tydzień.
Obie gazety wydawane są przez Times Newspapers Ltd, firmę zależną News International (NI). Portal BBC News pisze w piątek, że wprowadzenie opłat "otwiera nowy front w walce o czytelników" i będzie bacznie obserwowane przez branżę.

Władze NI zapowiedziały, że abonament będzie trzeba płacić również za tabloidy "The Sun" i "The News of the World", ale nie wyjaśniły, kiedy to nastąpi.

Właściciel NI, koncern News Corp. Ruperta Murdocha, ogłosił w sierpniu, że wszystkie posiadane przez niego tytuły będą pobierać opłatę za dostęp do ich stron internetowych.

To między innymi "Wall Street Journal", który w sieci jest - jak pisze AP - jedną z cieszących się największą popularnością płatnych informacyjnych stron internetowych.

Płatny będzie również inny amerykański dziennik - "The New York Times". Według systemu, który gazeta chce wprowadzić w 2011 roku, za darmo będzie można czytać w internecie kilka artykułów, ale pełen dostęp do zawartości będzie możliwy tylko za płatnym abonamentem.

Jak zauważa AP, jest to podobny system do tego, który przyjął londyński "Financial Times". Tygodniowy abonament za jego wydanie internetowe kosztuje 3,05 funta tygodniowo lub dodatkowego jednego funta dla prenumeratorów wydania drukowanego.

BBC wskazuje, że w czasie, gdy spada sprzedaż gazet, firmy medialne szukają sposobu na pozyskiwanie dochodów z ich stron internetowych.

em, pap
 0

Czytaj także