Facebook Places już w Polsce

Facebook Places już w Polsce

Dodano:   /  Zmieniono: 
(fot. Wikipedia) 
Szturmujący rynek portali społecznościowych Facebook przygotował kolejną niespodziankę dla polskich internautów. Nowinką jest uruchomiona niedawno aplikacja Facebook Places (Miejsca), dzięki której użytkownicy będą mogli poinformować znajomych o tym, gdzie w danej chwili przebywają. To nie wszystko. Facebook Places oferuje też mnóstwo specjalnych promocji, zniżek i zachęca możliwością otrzymania darmowych prezentów. Czy usługa znajdzie uznanie wśród restauratorów i pozostałych członków branży turystycznej?
Facebook Places została po raz pierwszy zaprezentowana w sierpniu 2010 r. podczas konferencji w Palo Alto przez twórcę Facebooka, Marka Zuckerberg’a. Usługa Miejsca – bo tak brzmi polska nazwa aplikacji – ma być wykorzystywana do trzech celów. Po pierwsze ma wspierać socjalizację użytkowników Facebooka. Po drugie, ma ułatwiać spotkanie osób będących w danym momencie blisko siebie. Wreszcie, ma pozwalać na wyszukiwanie okolicznych, specjalnych okazji zakupowych. Internetowe „zameldowanie" np. w kawiarni, czy w parku ma się odbywać poprzez stronę touch.facebook.com lub za pomocą przystosowanej aplikacji na smartfonie.

Facebook Places w branży turystycznej

Branża turystyczna i gastronomiczna z pewnością nie przepuszczą okazji, jaką jest dostęp do Facebook Places, szczególnie, że uruchomienie Miejsc to pierwszy etap na drodze do wdrożenia w Polsce również innej usługi - Facebook Deals. - Aplikacja ta umożliwia wyszukiwanie i korzystanie z promocji oferowanych przez lokalnych usługodawców i sklepy znajdujące się w okolicy miejsca zamieszkania, czy pobytu - tłumaczy Paweł Karaś, Head of Facebook Sales w Facebook NOW. Dla hoteli i restauracji jest to znakomita szansa, aby za pomocą specjalnie przygotowanych promocji zachęcić turystów przebywających w pobliżu ich firmy. Dotychczas tego rodzaju propozycje były dostępne tylko na serwisach oferujących zniżki dla osób, które dokonywały zakupów grupowo.

Jako pierwszy z Facebook Places skorzystał warszawski lokal „ Sketch ". Każdy, kto za pomocą nowej usługi zamelduje się w „Sketchu”, może liczyć na darmowe, wybrane przez siebie piwo z oferty regionalnej lokalu. - Facebook Places umożliwia bezpośredni, spersonalizowany kontakt z klientem, co w dzisiejszym szybkim świecie jest coraz trudniejsze, choć wciąż niezwykle ważne - komentuje Dariusz Góralczyk, General Manager klubu „Sketch”.

"Gazeta Wyborcza", kz