Za ostateczny kształt strategii promocyjnej odpowiedzialna będzie agencja, która opracuje plan działań i wygra konkurs. MSZ wymaga, by podmioty, które się zgłoszą, miały doświadczenie w prowadzeniu działań promocyjnych w internecie z wykorzystaniem mediów społecznościowych. Chodzi o Facebooka, Youtube, Twittera, Naszą Klasę, Goldenline i inne narzędzia społecznościowo-blogerskie. Aplikujący do konkursu muszą się też wykazać prowadzeniem co najmniej dwóch projektów, które angażowały użytkowników Facebooka w grę, zabawę lub inne działania promujące produkt, markę, usługę, instytucję czy inicjatywę.
MSZ uruchomiło stronę internetową prezydencjaue.gov.pl, na której znaleźć można informacje o tym, czym jest prezydencja i jak się do niej przygotowuje MSZ. Na portalu Youtube prezydencja ma swój oficjalny kanał. Nie cieszy się on jednak zbyt wielką popularnością - ma 10 stałych (zarejestrowanych) widzów. Zamieszone na nim 12 krótkich filmików m.in przedstawiających wypowiedzi europosłów, wiceszefa MSZ Mikołaja Dowgielewicza obejrzano od kilkudziesięciu do kilkuset razy.
Nieco większym zainteresowaniem cieszy się grupa dyskusyjna o prezydencji na portalu profesjonalistów Goldenline - liczy prawie 600 członków. Nie są oni jednak zbyt aktywni - łącznie zamieścili mniej niż 300 wypowiedzi. Stronę prezydencji na Facebooku śledzi 15 tys. osób. W lipcu, gdy Polska obejmie stery UE, wystartuje strona pl2011.eu - będzie to oficjalna strona prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
zew, PAP