Polacy pokochali iPad'a, który mimo wysokiej ceny był najchętniej kupowanym tabletem w I kwartale 2011 roku - wynika z danych internetowego sklepu Komputronik.pl.
Ponad 60 proc. klientów sklepu Komputronik.pl, którzy decydowali się na tablet, wybierało jeden z kilku modeli marki Apple. Drugim urządzeniem pod względem popularności okazał się Samsung Galaxy Tab P1000 preferowany przez 30 proc. użytkowników tabletów. Najmniejszym popytem cieszył się Creative ZiiO z 8% udziałem w sprzedaży Komputronik.pl.
Tak czy inaczej wydaje się, że na razie trudno będzie jakiejkolwiek marce zagrozić pozycji tabletu Apple. Jednym z czynników, które decydują o sukcesie iPad'a - poza prestiżową marką - może być 9.7-calowy ekran, podczas gdy produkty z logo Samsunga i Creative dysponują 7-calowymi matrycami.
Z drugiej strony konkurencyjne wobec iPad'a tabety mają swoje niezaprzeczalne atuty, którymi nie może pochwalić się produkt Apple. Warto wspomnieć chociażby długi czas pracy na baterii, który w przypadku ZiiO sięga nawet 25 godzin.
informacja prasowa, ps, komputronik.pl