Małe firmy wciąż poza internetem

Małe firmy wciąż poza internetem

Dodano:   /  Zmieniono: 
Fot. sxc.hu Źródło:FreeImages.com
Polskie firmy coraz szybciej przekonują się do korzyści z uruchomienia swojej działalności w internecie. Dotyczy to jednak przede wszystkim dużych i średnich firm. Spośród małych firm – zatrudniających do 25 osób – swoje strony internetowe ma niecała połowa.
Z sondażu TNS OBOP, który przytacza „Dziennik Gazeta Prawna" wynika, że o ile aż 92,81 proc. firm zatrudniających ponad 1000 pracowników ma swoją stronę internetową to taką samą stronę ma zaledwie 45,15 proc. firm zatrudniających do 9 osób. – Małe i średnie firmy na ogół działają niszowo pod względem produktu i lokalnie pod względem geograficznym. Wychodzą więc z założenia, że nie ma potrzeby inwestować w utworzenie strony internetowej – tłumaczy Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek, główny ekonomista PKPP Lewiatan.

Te firmy, które na stronę internetową jednak się zdecydują chwalą sobie fakt, że internet „zwiększa widoczność marki (78 proc.), dostęp do nowych klientów (71 proc.) oraz wzrost znajomości firmy i jej oferty (67 proc.). 70 proc. przedstawicieli firm, które posiadają stronę www twierdzi, że dzięki internetowi łatwiej dociera do klientów.

arb, „Dziennik Gazeta Prawna"