3D - to się opłaca

3D - to się opłaca

Dodano:   /  Zmieniono: 
Fot. sxc.hu Źródło:FreeImages.com
Coraz więcej firm interesuje się technologią 3D. Chociaż nagrania w trójwymiarze zdążyły nam nieco spowszednieć, trójwymiarowy biznes jest wciąż bardzo dochodowy.
"Bitwa Warszawska 1920", pierwszy polski film w 3D w weekend otwarcia obejrzało 215 tys. widzów. „Bitwa warszawska 1920" przyciąga widzów przede wszystkim ze względu na wykorzystanie przy jej produkcji technologii 3D. 

Okazuje się, że trójwymiar po prostu się opłaca. Na zyski z 3D najbardziej nastawiona jest branża kinowa i filmowa. W grudniu 2009, podczas polskiej premiery „Awatara", w Polsce było około 160 sal kinowych wyposażonych w tę technologię. Obecnie w polskich kinach jest już blisko 500 ekranów umożliwiających odbiór w trójwymiarze, a ich liczba ciągle rośnie.

Na trójwymiarze chce też zarobić polska firma Manta Multimedia. Firma zamierza rozpocząć produkcję polskich telewizorów 3D. Trójwymiar wkracza także do reklamy. Za pomocą filmu wyprodukowanego przy pomocy tej technologii promuje się na przykład województwo podkarpackie.

„Dziennik Gazeta Prawna", mpr