Nowoczesny kanał sprzedażowy
Artykuł sponsorowany

Nowoczesny kanał sprzedażowy

Lotos, aplikacja pay@go,
Lotos, aplikacja pay@go,Źródło:Materiały prasowe
Już niedługo wszyscy klienci stacji paliw LOTOSU będą mogli cieszyć się z nowych funkcjonalności aplikacji LOTOS Pay&Go. Dzięki wprowadzanym zmianom nie tylko zapłacimy za paliwo przy dystrybutorze, ale również bez odwiedzania kasy kupimy produkty z kawiarki czy te znajdujące się na podjeździe.

Aplikacja LOTOS Pay&Go powstała pod koniec 2020 roku i była mocno rozwijana w 2021. Umożliwia ona płacenie za paliwo bezpośrednio przy dystrybutorze na większości stacji LOTOS. Wystarczy zarejestrować się i skorzystać z płatności za pomocą BLIKa lub zdefiniowanej w aplikacji karty bankowej. Z usługi można korzystać poprzez zeskanowanie kodu QR znajdującego się na dystrybutorze. Aplikacja jest dostępna zarówno dla klientów indywidualnych, jak i prowadzących działalność gospodarczą.

Ważny krok w unowocześnianiu sprzedaży

Specyfika czasu i sytuacji epidemicznej utwierdziła nas w przekonaniu, że rozwój mobilności jest kierunkiem, w którym należy podążać. Pierwotnie miała być odpowiedzią na oczekiwania młodszych Klientów oraz tych, którzy preferują rozwiązania wykorzystujące możliwości ich smartfonów nad rozwiązania tradycyjne. Celem głównym było podniesienie efektywności sprzedażowej przez rozwiązanie znanego problemu dużych kolejek do kas na stacjach paliw (zwłaszcza w sezonie letnim przy głównych trasach) wykorzystując uruchomienie nowoczesnego kanału sprzedażowego, jakim jest sprzedaż e-commerce. Natomiast, okazała się nieocenionym narzędziem do wsparcia zakupów paliwa w czasie lockdownu epidemicznego – mówi Wojciech Weiss, prezes zarządu spółki LOTOS Paliwa.

Aplikacja umożliwia także nawigowanie do najbliższej stacji paliw wraz z możliwością wyboru przez klienta produktu/usługi, jaka go interesuje oraz obsługiwanych na stacji kart flotowych/lojalnościowych (zawężenie listy stacji). Po uruchomieniu modułu map aplikacja podpowiada trzy stacje w najbliższej odległości od lokalizacji w jakiej znajduje się klient dając od razu możliwość wyboru danego obiektu i uruchomienia nawigacji.

Lotos, aplikacja pay@go

Użytkowanie jest bardzo proste i intuicyjne, mimo, że w tle pracują skomplikowane procesy integracyjne z automatyką paliwową stacji – wystarczy zeskanować kod QR na dystrybutorze po zakończonym tankowaniu a w aplikacji pojawi się informacja o ilości, wartości i rodzaju zatankowanego paliwa. Aplikacja już teraz jest przygotowana do rozliczania za pomocą jednej transakcji wielu pozycji w koszyku. Dziś można tak rozliczyć dwa niezależne nalania z dystrybutorów np.: PB+LPG czy ON+AdBlue, a w przyszłości (po uruchomieniu testowanej funkcjonalności) do jednego koszyka będzie można dodać produkt z kawiarki czy płyn do spryskiwaczy z podjazdu (tu za pomocą zeskanowania kodu kreskowego produktu). Co ważne, jeżeli klient będzie chciał tylko zapłacić za kawę (bez tankowania) – aplikacja także mu to umożliwi – wystarczy zeskanować kod QR przy kawiarce i odpowiednie menu wyboru napoju wyświetli się w aplikacji. Docelowo za tak zróżnicowany koszyk (paliwo + produkty pozapaliwowe) będzie też można zapłacić w jednej wspólnej transakcji oraz otrzymać za nią jedną zbiorczą fakturę.

Integrując Pay&Go z wybranym operatorem płatności priorytetem było bezpieczeństwo. Dzięki zastosowanym mechanizmom aplikacja zabezpiecza klienta przed jakimkolwiek wyciekiem i nieuprawnionym użyciem danych kart płatniczych zdefiniowanych w aplikacji.

Pozostałe funkcjonalności

Aplikacja Pay&Go rozwija się w oparciu o plan rozwoju w postaci RoadMap, ale także w odpowiedzi na oczekiwania rynku. Doskonałym przykładem jest przyspieszenie prac nad wdrożeniem Karty Dużej Rodziny, aby dostarczyć tę funkcjonalność szybciej, niż uwzględniono ją w planie rozwoju. Rabaty wynikające z KDR naliczają się automatycznie do dokonywanej transakcji obniżając rachunek do zapłaty – wystarczy dodać kartę KDR do aplikacji. Dodanie takiej karty jest banalnie proste i trwa kilka sekund dzięki bezpośredniemu połączeniu z systemem KDR – wystarczy aparatem zeskanować kod karty.

W kwietniu br. w aplikacji wdrożona została długo oczekiwana funkcjonalność związaną z obsługą kart LOTOS Biznes Gotówka. To, poza kartami flotowymi sektora MŚP, także karty wydane na podstawie tzw. umów pracowniczych. Chodzi o ofertę skierowaną dla firm, które wykorzystują kartę LOTOS Biznes (i związane z nią zniżki na paliwo i usługi) jako dodatkowy benefit dla swoich pracowników.

Po dodaniu w aplikacji swojej karty LOTOS Biznes Gotówka klient może użyć jej w koszyku, bądź nie (wybór, czy używać jej domyślnie przy każdej transakcji pozostawiono klientowi). Rabaty na paliwo, jak i produkty pozapaliwowe zostaną naliczone automatycznie przed finalizacją transakcji, dzięki czemu rachunek klienta jest pomniejszony o umowne zniżki. Dzieje się tak dzięki bezpośredniemu połączeniu aplikacji z systemem flotowym LOTOS Paliwa.

Kolejna integracja, tym razem z systemem do zarządzania programem lojalnościowym LOTOS Navigator, umożliwia klientowi dodanie karty programu lojalnościowego Navigator, dzięki czemu za każdą dokonaną transakcję za pomocą LOTOS Pay&Go naliczone zostaną punkty lojalnościowe do wykorzystania przez klienta w programie. Na ekranie aplikacji oprócz wizerunku karty, prezentowane jest aktualne saldo punktowe oraz kod kreskowy karty Navigator, dzięki czemu klient w przypadku dokonywania transakcji na stacji paliw nie musi mieć ze sobą karty fizycznej – wystarczy, że pokaże kod kreskowy kasjerowi.

Zgodnie z trendami, po dokonaniu każdej transakcji, klient otrzymuje potwierdzenie jej dokonania w postaci faktury/potwierdzenia elektronicznego zawierającego wszystkie dane dotyczące transakcji na podany w aplikacji adres email. W aplikacji udostępniona jest też historia dokonanych przez klienta transakcji. Dzięki tej funkcjonalności klient w łatwy sposób może podejrzeć historię wizyt na stacjach LOTOS, szczegóły dokonanych zakupów oraz pobrać, bądź ponownie wysłać na adres email fakturę/potwierdzenie dokonanej transakcji. To nieocenione narzędzie zwłaszcza dla małych przedsiębiorców, którzy często w pośpiechu gubią dokumenty księgowe – tu są one dostępne w każdej chwili i w przystępnej formie.

Plany na przyszłość

LOTOS Pay&Go cały czas się rozwija a zespół każdego dnia projektuje coraz to nowe funkcjonalności, aby pod łatwym i przejrzystym interfejsem oferować narzędzie zintegrowane z wieloma systemami, które dzięki temu jest proste w użytkowaniu i szybkie w działaniu. W planach jest m.in. wspomniane już wcześniej umożliwienie zakupu poprzez aplikację produktów z kawiarki oraz płynów do spryskiwaczy wystawionych na podjeździe stacji. Po zakończeniu kompletowania koszyka na ekranie pojawią się wszystkie wybrane produkty, za które można zapłacić w jednej transakcji. Warto zaznaczyć, że dzięki integracji ze stacyjnym systemem kasowym, aplikacja wyświetla dostępne produkty tylko na danej stacji, czyli jeśli kawiarka na danej stacji nie oferuje latte, to aplikacja możliwości zakupu tej kawy nie wyświetli. Funkcjonalność została już włączona pilotażowo na kilkunastu stacjach i obecnie jest wdrażana na pozostałe, aby finalnie objąć całą sieć.

Wychodząc naprzeciw rozwijającemu się rynkowi elektromobilności, w planach jest również udostępnienie klientom ładowania pojazdu elektrycznego za pomocą LOTOS Pay&Go i rozliczenia tej transakcji w aplikacji po zakończeniu ładowania. Aplikacja jeszcze w 2 kwartale 2022 będzie przygotowana na rozliczenia pre-paid (płatność z góry), jak i kwoty wynikającej z pobranych kWh. Wszystkie pozostałe funkcje, takie jak dostęp do historii czy naliczenia punktów Navigator także będą działać dla tej usługi.

Aplikacja dostępna jest na trzech wiodących platformach sklepowych, dzięki czemu nie wprowadza żadnych ograniczeń co do posiadanych przez klientów urządzeń mobilnych. W ramach programu LOTOS Pay&Go powstała także strona internetowa (pay.go.lotos.pl), prezentująca szczegóły dotyczące aplikacji oraz umożliwiająca kontakt z zespołem projektowym.