Awaria Google’a dotknęła użytkowników smartfonów. „Badamy tę sprawę”
We wtorek 22 czerwca od rana wielu użytkowników smartfonów dotknęła awaria aplikacji Google’a. Użytkownicy zgłaszali, że aplikacja Google, domyślnie instalowana na większości współczesnych telefonów z systemem Android zaczęła praktycznie cały czas wyrzucać komunikat o błędzie. Komunikat głosił „Google wciąż przestaje działać”.
Części użytkowników komunikat pojawiał się i znikał tak szybko, że nie dawał możliwości jakiejkolwiek reakcji. Błąd wyskakujący co chwilę i niepozostawiający żadnego czasu na odpowiedź miał jeden z dziennikarzy w naszej redakcji. Po pewnym czasie błąd ustąpił sam.
Problemy potwierdzają też użytkownicy portalu Downdetector.pl, na który zbierane są zgłoszenia użytkowników dotyczących wszelkich awarii w sieci.
„Google czy macie dzisiaj awarie? Bo wszystkim w biurze dzisiaj szaleją telefony z Androidem” – pisał jeden z użytkowników. „Komunikat pojawiający się co kilka sekund uniemożliwia używanie telefonu. To jest jakaś tragedia. Zróbcie coś z tym” – dodał kolejny. „Non stop wyświetla się raport o błędach. Nie mogę tego zamknąć ani wysłać” – dodał inny.
„Badamy tę sprawę”
Firma Google nie skomentowała jeszcze sprawy. Ale na Twitterze pojawił się komentarz rzecznika Google w Polsce, Adama Malczaka.
„Dla tych, którzy dzisiejszego poranka natrafiają na problemy z działaniem aplikacji mobilnej Google: otrzymaliśmy informacje o tym, że aplikacja Google na urządzeniach z system Android nie działa tak jak powinna dla części użytkowników. Obecnie badamy tę sprawę” – napisał Malczak.