Funkcjonalności ePłatności oraz komunikacji SMS dla iHestii – nowej platformy ubezpieczeniowej Grupy ERGO Hestia – od czerwca 2016 są realizowane we współpracy ze spółką technologiczną Blue Media.
Systemy płatnicze i rozliczeniowe spółki Blue Media wykorzystywane są w tzw. eBOK-ach największych wystawców faktur w Polsce: dostawców energii, mediów czy usług telekomunikacyjnych. Analogiczne rozwiązania płatnicze Blue Media wdrożyła na nowo uruchomionej platformie do sprzedaży i obsługi ubezpieczeń – iHestia.
iHestia dostarcza produkty szyte na miarę od podstawowej do kompleksowej ochrony, której zakres klient uzgadnia ze swoim opiekunem. Umożliwia przeprowadzenie większości operacji w trybie rzeczywistym, bez konieczności wypełniania większości niezbędnych dotychczas dokumentów czy uzyskiwania zgód z centrali. Ubezpieczyciel umożliwia w ten sposób przejęcie przez pośredników 80% wszystkich operacji związanych ze sprzedażą i obsługą. W nowym świecie ubezpieczeń agent staje się opiekunem klienta, a wszystkie trzy strony uzyskują pełen obraz całego procesu sprzedaży, obsługi, czy likwidacji szkód.
Blue Media odpowiada za integrację płatności elektronicznych z kluczowymi systemami Grupy ERGO Hestia. Wdrożone usługi płatnicze pozwalają na sprawny transfer środków w czasie rzeczywistym od agentów i klientów do ubezpieczyciela. Opłacanie składek staje się wygodniejsze, ponieważ dane do systemu opłat pobierane są automatycznie, bez nadmiernego angażowania klienta czy agenta, co jednocześnie minimalizuje ryzyko popełnienia pomyłek.
– Płatności to jeden z kluczowych obszarów przy sprzedaży ubezpieczeń. Nowością na rynku jest przyspieszenie i ujednolicenie transferu środków od agentów w oparciu o mechanizmy wypracowane przez Blue Media w obszarze Masowych Wystawców Faktur – wyjaśnia Krystian Wesołowski, Business Development Deputy Director odpowiedzialny za obszar usług płatniczych w Blue Media.
Razem z płatnościami Blue Media dostarczyła kompleksowy system do komunikacji SMS, przystosowany do współpracy z interfejsami po stronie ERGO Hestii. Dzięki temu jedno wdrożenie zapewnia kompleksową obsługę SMS we wszystkich obszarach towarzystwa ubezpieczeń.
- Grupa ERGO Hestia to bardzo wymagający partner. Cieszymy się, że mogliśmy spełnić oczekiwania związane z niezawodnością i bezpieczeństwem systemów SMS-owych – wyjaśnia Marcin Adamczyk, Business Development Deputy Director odpowiedzialny za obszar komunikacji SMS w Blue Media.
– iHestia to centrum dowodzenia ubezpieczeniami: sprzedaż ubezpieczeń, obsługa polis, wgląd do likwidowanej szkody, bieżące newsy, komunikacja z ERGO Hestią i klientem w czasie rzeczywistym – wymienia Łukasz Kosicki, dyrektor zespołu projektowego iHestii. – Projektanci iHestii dążyli do stworzenia rozwiązania odpowiadającego potrzebie poprawy samopoczucia i jakości życia przez ubezpieczyciela swoim klientom. Każdy dobry doradca ubezpieczeniowy już w najbliższych tygodniach i miesiącach będzie mógł zapoznać się z narzędziem do realizacji potrzeb swoich klientów. Wprowadzane zmiany będą przełomem na polskim rynku ubezpieczeń ponieważ dają klientom ERGO Hestii i ich opiekunom nowe możliwości prowadzenia dialogu na temat ochrony ubezpieczeniowej. Również w zakresie płatności i powiązanej z tym informacji dla klienta iHestia stosuje „klientocentryczny” model komunikacji. Dzięki temu klienci będą posiadać pełną informację bez konieczności zabiegania o kontakt z ubezpieczycielem – podsumował Łukasz Kosicki.
***
Informacje o Grupie ERGO Hestia
Tworzą ją dwie spółki ubezpieczeniowe: STU ERGO Hestia SA i STU na Życie ERGO Hestia SA. Spółki Grupy oferują ubezpieczenia dla klientów indywidualnych w zakresie ochrony majątku i życia, a także dla przemysłu oraz małego i średniego biznesu. Ubezpieczenia majątkowe oferowane są pod 4 markami: ERGO Hestia, MTU, mtu24.pl oraz You Can Drive. Prezesem Grupy jest Piotr M. Śliwicki.
Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń ERGO Hestia powstało 25 lat temu i w warunkach wolnorynkowej gospodarki rozwinęło się do jednego z trzech największych towarzystw ubezpieczeń w Polsce. ERGO Hestia wielokrotnie wyznaczała kierunki rozwoju polskiego rynku ubezpieczeniowego i zdobywała uznanie klientów oraz partnerów biznesowych dzięki innowacyjności i wysokiej jakości likwidacji szkód.
Grupie zaufało ponad 2,4 miliona klientów indywidualnych oraz firm reprezentujących mały i średni biznes, a także największe korporacje. Ubezpieczamy co drugą firmę z setki największych w Polsce. O dynamicznym rozwoju Grupy świadczy fakt, że co 13 sekund wystawiana jest nowa polisa ubezpieczeniowa. W 2015 roku pomogliśmy w ponad 600 tysiącach szkód – co minutę podejmujemy decyzję o wypłacie odszkodowania. Głównym akcjonariuszem Grupy ERGO Hestia jest międzynarodowy koncern ubezpieczeniowy ERGO Versicherungsgruppe, należący do największego reasekuratora, Munich Re.
***
Informacje o Blue Media
Firma Blue Media jest dostawcą rozwiązań do obsługi transakcji elektronicznych i wsparcia sprzedaży online – od automatyzacji domowych płatności po kompleksowe, szyte na miarę systemy dla bankowości elektronicznej, rozwiązania dla wystawców faktur oraz e-handlu.
Blue Media w oparciu o zgodę NBP prowadzi działalność rozliczeniową i rozrachunkową. Firma jest licencjonowaną przez KNF krajową instytucją płatniczą oraz członkiem Forum Technologii Bankowych przy Związku Banków Polskich.