We wtorek 22 czerwca od rana wielu użytkowników smartfonów dotknęła awaria aplikacji Google’a. Użytkownicy zgłaszali, że aplikacja Google, domyślnie instalowana na większości współczesnych telefonów z systemem Android zaczęła praktycznie cały czas wyrzucać komunikat o błędzie. Komunikat głosił „Google wciąż przestaje działać”.
Części użytkowników komunikat pojawiał się i znikał tak szybko, że nie dawał możliwości jakiejkolwiek reakcji. Błąd wyskakujący co chwilę i niepozostawiający żadnego czasu na odpowiedź miał jeden z dziennikarzy w naszej redakcji. Po pewnym czasie błąd ustąpił sam.
Problemy potwierdzają też użytkownicy portalu Downdetector.pl, na który zbierane są zgłoszenia użytkowników dotyczących wszelkich awarii w sieci.
„Google czy macie dzisiaj awarie? Bo wszystkim w biurze dzisiaj szaleją telefony z Androidem” – pisał jeden z użytkowników. „Komunikat pojawiający się co kilka sekund uniemożliwia używanie telefonu. To jest jakaś tragedia. Zróbcie coś z tym” – dodał kolejny. „Non stop wyświetla się raport o błędach. Nie mogę tego zamknąć ani wysłać” – dodał inny.
„Badamy tę sprawę”
Firma Google nie skomentowała jeszcze sprawy. Ale na Twitterze pojawił się komentarz rzecznika Google w Polsce, Adama Malczaka.
„Dla tych, którzy dzisiejszego poranka natrafiają na problemy z działaniem aplikacji mobilnej Google: otrzymaliśmy informacje o tym, że aplikacja Google na urządzeniach z system Android nie działa tak jak powinna dla części użytkowników. Obecnie badamy tę sprawę” – napisał Malczak.
twitterCzytaj też:
Poważna awaria w Santander Bank. Klientom znikały z kont tysiące złotych