„Zarząd Tarczyński S.A. informuje o złożeniu przez pełnomocnika spółki do nadzorcy sądowego Zakładów Mięsnych Henryk Kania S.A. w restrukturyzacji warunkowej oferty nabycia zorganizowanej części przedsiębiorstwa Zakładów Mięsnych Henryk Kania S.A. Pełnomocnik spółki złożył ww. ofertę w dniu 21 sierpnia 2019 r. w godzinach wieczornych” – czytamy w komunikacie.
Tym samym zarząd spółki wyraził wstępne zainteresowanie nabyciem aktywów stanowiących zorganizowaną część ww. przedsiębiorstwa, podkreślono.
Decyzja zgodna ze strategią
„Decyzja o złożeniu wstępnej warunkowej oferty nabycia zorganizowanej części przedsiębiorstwa Zakładów Mięsnych Henryk Kania S.A. w restrukturyzacji podyktowana jest planowanym przez emitenta rozwojem oraz rozważanym przez Emitenta rozszerzeniem jego działalności” –wskazano w komunikacie.
„Emitent zainteresowany jest wstępnie przejęciem majątku restrukturyzowanej ww. spółki w sytuacji, w której trwające postępowanie restrukturyzacyjne nie doprowadzi do wypracowania lepszego rozwiązania mającego na celu zaspokojenie jej interesariuszy, w tym głównie jej pracowników i wierzycieli” - czytamy dalej.
Złożona oferta ma charakter wstępny i warunkowy, tzn. jest uzależniona od spełnienia szeregu warunków zewnętrznych (niezależnych od spółki), typowych dla tego typu transakcji. Ewentualna realizacja transakcji będzie możliwa dopiero po spełnieniu tych warunków, zaznaczono w komunikacie.
Na początku sierpnia br. Sąd Rejonowy Katowice-Wschód wydał zarządzenie w przedmiocie przedłużenia nadzorcy sądowemu Mirosławowi Możdżeniowi terminu sądowego na złożenie planu restrukturyzacyjnego oraz spisu wierzytelności i spisu wierzytelności spornych Zakładów Mięsnych Henryk Kania w restrukturyzacji (ZM Henryk Kania) do 30 sierpnia 2019 r.
Zakłady Mięsne Henryk Kania są notowane na rynku głównym warszawskiej giełdy od marca 2012 r. Przychody ze sprzedaży wyniosły 1,14 mld zł w 2018 r.
Tarczyński jest producentem wyrobów wędliniarskich w Polsce, oferującym produkty pod markami Tarczyński, Dobrosława oraz Starpeck. Strategicznym obszarem działalności jest segment produktów premium. Spółka zadebiutowała na rynku głównym warszawskiej giełdy w czerwcu 2013 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 0,76 mld zł w 2018 r.
Czytaj też:
Zakłady Mięsne Henryk Kania w coraz większych tarapatach. Banki wypowiadają umowy kredytowe