Technologiczni giganci na czele, w pierwszej dziesiątce dwa koncerny motoryzacyjne. Oto najcenniejsze marki 2019

Technologiczni giganci na czele, w pierwszej dziesiątce dwa koncerny motoryzacyjne. Oto najcenniejsze marki 2019

Coca-cola
Coca-cola Źródło: Shutterstock / Fotazdymak
Interbrand przedstawił tegoroczną edycję rankingu najcenniejszych marek świata. W pierwszej trójce znalazły się największe koncerny technologiczne. W dziesiątce uplasowały się dwaj giganci motoryzacyjni. Co ciekawe, dopiero 13 jest Intel a 14 Facebook.

Poznaliśmy ranking najcenniejszych marek 2019 roku. Na podium, w porównaniu z rokiem ubiegłym, bez zmian. Przewagę mają nadal firmy technologiczne. W pierwszej dziesiątce uplasowały się dwa koncerny motoryzacyjne i giganci spożywczy. Co ciekawe, poza pierwszą dziesiątką znalazły się takie firmy jak IBM, Intel, Facebook, Nike, czy Honda. Z firm, które notowane są pierwszy raz, uwagę zwraca Uber i LinedIN. Największy wzrost w pierwszej setce zanotowały MasterCard, Salesforce i Amazon.

Tak przedstawia się czołowa dziesiątka rankingu:

Disney
44,3 mld dolarów. Wzrost o 11 proc.

McDonald's
45,3 mld dolarów. Wzrost o 4 proc.

Mercedes
50,8 mld dolarów. Wzrost o 5 proc.

Toyota
56,2 mld dolarów. Wzrost o 5 proc.

Samsung
61 mld dolarów. Wzrost o 2 proc.

Coca-cola
63,3 mld dolarów. Spadek o 4 proc.

Microsoft
108,8 mld dolarów. Wzrost o 17 proc.

Amazon
125,2 mld dolarów. Wzrost o 24 proc.

Google
167,7 mld dolarów. Wzrost o 8 proc.

Apple
234,2 mld dolarów. Wzrost o 9 proc.

Aby pokazać, co w rzeczywistości oznaczają takie sumy pieniędzy, warto przytoczyć opinię, która mówi, że gdyby Apple miało status państwa, to byłoby najbogatszym krajem na świecie. Firma posiada rezerwy większe niż Stany Zjednoczone, Rosja czy Indie.

Czytaj też:
Boeing wiedział o błędach modelu 737 Max. Firma kłamała w procesie certyfikacji?

Opracował:
Źródło: WPROST.pl / Interbrand