We wpisie na oficjalnej stronie platforma Shopee Polska poinformowała, że zamierza błyskawicznie zakończyć działalność e-commerce nad Wisłą. Począwszy od piątku 13 stycznia, godz. 23:59 wstrzymana zostanie możliwość składania nowych zamówień, a stopniowo serwis ma być wygaszany.
Shopee wycofuje się z Polski
„Zamówienia złożone przed 13. stycznia 2023 r. godz. 23:59 zostaną zrealizowane standardowo, a wsparcie i obsługa zamówień pozostanie dostępna dla Użytkowników, którzy złożyli zamówienia na naszej platformie” – zapewnia serwis.
Marka należąca do singapurskiej spółki Sea wytrzymała nad Wisłą nieco ponad rok od debiutu we wrześniu 2021 r. W tym czasie prowadziła szeroko zakrojone kampanie marketingowe m.in. z wpadającą w ucho piosenką reklamową czy piosenkarzem Sławomirem. Znana też była z licznych promocji, na przykład na tzw. imieniny miesiąca.
Czemu Shopee Polska się zamyka?
Jak dotąd firma nie podała oficjalnego powodu wycofania się z Polski. Decyzja o rychłym końcu działalności jest bardzo zaskakująca, bo nic wcześniej tego nie zwiastowało. Zaledwie w końcówce grudnia jeden z dyrektorów Shopee Polska Michał Tykarski kreślił w wywiadzie dla PAP plany marki na cały 2023 rok.
Jak piszą Wirtualnemedia.pl, prezes Shopee Chris Feng miał mailowo przekazać pracownikom, że platforma zamierza się skupić na rozwoju w Azji oraz Ameryce Południowej i Środkowej. Na tych terytoriach spółka widzi bowiem większe możliwości rozwoju i budowania pozycji niż w Europie.
Na początku 2022 r. Shopee wycofało się z Indii i Francji, a we wrześniu ubiegłego roku poinformowało o zakończeniu działalności na terytorium Argentyny.
Czytaj też:
Shopee rozczarowane wynikami w czterech krajach. Z jednego się wycofaCzytaj też:
Kara UOKiK. Allegro reaguje