Pod koniec kwietnia minister Skarbu Państwa Aleksander Grad przyznał, że jest zainteresowanie prywatyzacją LOT-u ze strony inwestorów branżowych oraz finansowych. W marcu do resortu wpłynęły cztery wstępne oferty od inwestorów branżowych i dwie od finansowych. Austriacki ekspert rynku lotniczego Kurt Hofmann powiedział, że na transakcji z Turkami mogłyby zyskać obie strony. Tureckie linie stałyby się czwartą co do wielkości europejską linią lotniczą - po British Airways, Lufthansie i Air France, a LOT zyskałby silnego partnera - wzrosłaby m.in. liczba pasażerów z Turcji do Europy Środkowej i Wschodniej przez Warszawę.
- Geograficzne położenie LOT-u jest dla tureckich linii idealne w celu uzyskania nowych połączeń lotniczych. Tak naprawdę LOT jest jedną z ostatnich linii w Europie, którą można jeszcze kupić - powiedział. W ocenie eksperta, Turkish Airlines jest jedną z najszybciej rozwijających się linii lotniczych w Europie.
Turkish Airlines to narodowe tureckie linie lotnicze, z siedzibą w Stambule. Oferują połączenia z Europą, Bliskim i Dalekim Wschodem, Ameryką Północną i Afryką.
PAP, arb