Harmonogram budowy centralnego odcinka II linii podziemnej kolejki, który ratusz przedstawił w grudniu 2009 r., przewidywał rozpoczęcie drążenia tuneli na początek tego roku. Do tego czasu miały być gotowe wykopy na krańcowych stacjach - Rondo Daszyńskiego i Dworzec Wileński. Miasto planuje zmiany w harmonogramie - są one konieczne m.in. ze względu na mistrzostwa Euro 2012, podczas których Praga nie może być rozkopana. W umowie na budowę metra miasto zastrzegło, że skrzyżowanie ul. Targowej i Al. Solidarności podczas mistrzostw będzie przejezdne. Podczas sesji rady miasta z 12 maja wiceprezydent Jacek Wojciechowicz i prezes Metra Warszawskiego zapewnili, że mimo planowanych zmian w harmonogramie, ostateczny termin ukończenia budowy II linii podziemnej kolejki nie został zmieniony i nadal jest to październik 2013 r. Szczegółowy plan prac radni z komisji infrastruktury mają poznać na początku czerwca.
PAP, arb