Trasa Górna ma biec od skrzyżowania u zbiegu Al. Jana Pawła II i ul. Pabianickiej do ul. Rzgowskiej. Inwestycja będzie prowadzona w dwóch etapach. Pierwszy obejmie dwukilometrowy odcinek od ul. Paradnej do ul. Rzgowskiej. Drugi (o długości 2,4 km) to część od ul. Pabianickiej do ul. Paradnej. W efekcie powstanie dwujezdniowa droga, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. W ramach inwestycji zaplanowano m.in. rozbiórkę budynków, budowę urządzeń odwadniających. Zbudowane zostaną także urządzenia bezpieczeństwa ruchu łącznie z oznakowaniem pionowym, poziomym oraz sygnalizacją świetlną. Zaplanowano także regulację rzeki Olechówki oraz przebudowę torowisk, urządzeń kolejowych i energetycznych. Wybudowane zostaną również jedno- i wielopoziomowe skrzyżowania oraz tunele, np. skrzyżowanie Trasy Górna z ul. Rzgowską będzie trójpoziomowe.
Przetarg na realizację inwestycji wygrała firma Mosty Łódź. Koszt budowy ma wynieść 421 mln zł (bez wykupu gruntów). Połowa tej kwoty pochodzi z funduszy unijnych. Jak poinformowała wicedyrektor Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi Joanna Wasilewska-Kłąb, w przyszłym roku zaplanowano także m.in. remont układu torowo-drogowego na ul. Przybyszewskiego i ul. Łagiewnickiej, rozpoczęcie prac w okolicach nowo budowanego dworca kolejowego, remont ulicy Niciarnianej od Al. Piłsudskiego na południe i przebudowę odcinka ul. Przędzalnianej.
W projekcie budżetu Łodzi na 2012 r. na infrastrukturę drogową zapisano ponad 520 mln zł, z czego na wydatki inwestycyjne ponad 442 mln zł. Radni mają głosować nad projektem przyszłorocznego budżetu miasta na sesji pod koniec grudnia.pap, ps