Targi Kielce chcą na giełdę

Targi Kielce chcą na giełdę

Dodano:   /  Zmieniono: 
Targi Kielce to najlepsza marka woj. świętokrzyskiego 
Targi Kielce planują, by w przyszłym roku bądź wiosnę 2013 roku zadebiutować na Giełdzie Papierów Wartościowych. W ten sposób spółka chce pozyskać kilkadziesiąt milionów złotych na inwestycje - poinformował prezes zarządu firmy Andrzej Mochoń.
Według Mochonia wśród obiektów kieleckiego ośrodka targowego nie  może zabraknąć hotelu. W bezpośrednim sąsiedztwie Centrum Kongresowego znajduje się działka pod planowaną inwestycję - 22 tys. m kw. jej powierzchni umożliwiają zbudowanie gmachu mieszczącego co najmniej 200 pokoi, restaurację, zaplecze cateringowe, kluby nocne i  parkingi. - Na realizację tego przedsięwzięcia potrzebny jest nam kapitał - zaznaczył szef Targów Kielce SA, który zastrzegł jednocześnie, że termin debiutu spółki na giełdzie uzależniony będzie od sytuacji na rynku.

Obecnie Targi Kielce rozbudowują swoją infrastrukturę - kosztorys inwestycji opiewa na 170 mln zł. Powstały już dwie nowe hale wystawowe (jedna z możliwością organizacji wydarzeń dla 4,5 tys. osób) i terminal wejściowy z elektronicznym systemem rejestracji gości. Budowane jest Centrum Kongresowe dla tysiąca osób - wyposażone w parking podziemny i  wieżę widokową - które ma być otwarte w połowie 2013 roku. Natomiast w  przyszłym roku rozpocznie się budowa wielopoziomowego parkingu i drugiego terminala. Te inwestycje dofinansuje w 47 proc. UE, w ramach Programu Rozwój Polski Wschodniej. Obecny właściciel spółki - gmina Kielce - jest zainteresowany wejściem Targów Kielce na parkiet, ponieważ ich dotychczasowy wzrost przyczynił się do rozwoju biznesu w mieście - m.in. gastronomii, hotelarstwa, komunikacji - związanego z Izbą Gospodarczą Grono Targowe Kielce.

Według Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową, Targi Kielce są najlepszą marką woj. świętokrzyskiego. Z danych CENTEX - organizacji zajmującej się statystykami targowymi w Europie - kielecki organizator wystaw to trzeci pod względem potencjału ośrodek wystawienniczy w Europie środkowo-wschodniej, wyprzedzający m.in. konkurentów z Pragi oraz Budapesztu. Spółka z Kielc organizuje rocznie ponad 400 konferencji i 60 wystaw, m.in. znany na całym świecie Międzynarodowy Salon Przemysłu Obronnego i jedyne w Europie Międzynarodowe Targi Budownictwa Drogowego Autostrada-Polska. W 2011 r. Targi Kielce sprzedały 170 tys. metrów kw. powierzchni ekspozycyjnej, gromadząc na niej 6 tys. wystawców z 56 krajów. W ciągu ostatnich 12 miesięcy wystawy organizowane przez Targi Kielce odwiedziło ponad 200 tys. gości.

PAP, arb