Japońska linia ANA otrzymała jako pierwsza Dreamlinera pod koniec września 2011, z ponad trzyletnim opóźnieniem. Miesiąc później samolot poleciał w pierwszy rozkładowy rejs. LOT ma być pierwszym europejskim przewoźnikiem, który dostanie B787. Dostawa jest opóźniona o prawie trzy lata. Według ostatnich informacji, pierwszy z ośmiu zamówionych Dreamlinerów pojawi się we flocie PLL LOT w IV kwartale 2012 roku, do marca 2013 roku w barwach LOT powinno już latać pięć maszyn.
Dreamliner ma spalać 20 procent mniej paliwa niż samoloty, które zastąpi. 50 proccent struktury B787, w tym kadłub i skrzydła, jest wykonane z materiałów kompozytowych. Dzięki mniejszej wadze samolot zużywa mniej paliwa, co wpływa na ograniczenie zanieczyszczenia środowiska. Dreamliner jest także cichszy. Samolot może zabrać od 210 do 290 pasażerów na odległość ponad 15,7 tys. km.
ja, PAP