- Mamy już w tej chwili gotowy projekt zmieniający ustawę o informatyzacji. Tam m.in. mówimy o tym, żeby elektroniczna skrzynka podawcza była we wszystkich urzędach - oświadczył minister administracji i cyfryzacji Michał Boni. Dodał, że projekt zakłada, aby obywatel i przedsiębiorca mogli komunikować się z urzędami drogą elektroniczną oraz że trzeba wprowadzić "zdecydowanie uproszczoną formę podpisu elektronicznego także dla urzędników" oraz dla podmiotów publicznych, m.in. banków i poczty.
- Z samorządem musimy ustalić, jak mają wyglądać formularze i w jakiej kolejności różne typy usług będą elektronizowane, dbając także o to, żeby wszystkie te systemy ze sobą rozmawiały, bo przecież jednym z celów jest odmiejscowienie usług, czyli z jednego miejsca załatwiam usługi w zupełnie innej miejscowości - powiedział Boni.
Podkreślił, że Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji prowadzi prace nad tym, by usługi wykonywane poprzez administrację rządową czy też samorządową mogły być uproszczone i świadczone obywatelom przez internet, bo to poprawi jakość i szybkość funkcjonowania usług publicznych.
Sekretarz Stanu w Kancelarii Prezydenta RP Olgierd Dziekoński ocenił, że do poprawy jakości usług publicznych niezbędne jest dobre współdziałanie administracji centralnej i samorządowej. - Trzy słowa: współpraca, dialog i zdolność planowania priorytetów rozwoju będą kluczowe dla utrzymania dalszego wzrostu gospodarczego Polski - powiedział.
sjk, PAP