Link4 nie wprowadzał klientów w błąd

Link4 nie wprowadzał klientów w błąd

Dodano:   /  Zmieniono: 
Sąd Najwyższy orzekł, żę reklamy Link4 nie wprowadzały klientów w błąd (fot. sxc.hu) Źródło: FreeImages.com
Reklamy towarzystwa ubezpieczeniowego Link4 nie wprowadzały klientów w błąd, nie miały także wpływu na decyzje klientów co do nabycia usług ubezpieczeniowych - orzekł Sąd Najwyższy.

Jak wynika z informacji prasowej Marka Barana, PR managera firmy Link4, Sąd Najwyższy oddalił 25 maja skargę kasacyjną Polskiej Izby Pośredników Ubezpieczeniowych i Finansowych w sprawie dotyczącej reklam towarzystwa ubezpieczeniowego Link4 (sygn. I CSK 498/11). Chodziło o  reklamy, które nie są emitowane od ponad trzech lat.

Sąd Najwyższy podkreślił, że reklamy przedstawiające konkurentów są generalnie dopuszczalne, ale nie mogą ich deprecjonować - wynika z przesłanej informacji. Według sądu ocena negatywnych elementów reklamy powinna przebiegać na podstawie ocen etyczno-moralnych, które w przypadku ich naruszenia wyznaczają granice dobrych obyczajów w reklamie. W trakcie postępowania Link4 nie wykazano, że reklamy opierają się na  nieprawdziwych informacjach - wynika z przesłanej informacji. Reklama nie odnosiła się wprost do cech towarów lub usług, ale podkreślała w  sposób prawdziwy różnice.

Sąd Najwyższy podtrzymał jednocześnie stanowisko sądów I i II instancji, że reklamy naruszały dobre obyczaje w stosunku do sposobu prezentowania wizerunku agentów ubezpieczeniowych.

Link4 Towarzystwo Ubezpieczeń jest firmą ubezpieczeniową zajmującą się sprzedażą polis ubezpieczeniowych przez telefon i internet.

sjk, PAP