Kolej powiela błędy drogowców, które doprowadziły do krachu wykonawców budujących autostrady i drogi dla GDDKiA. Kontrakty znów dostają firmy godzące się na zejście dużo poniżej realnych kosztów przedsięwzięcia – stwierdza "Dziennik Gazeta Prawna".
W tym tygodniu startuje program rewitalizacji, czyli remontów 9 odcinków szlaków kolejowych w całej Polsce. Okazuje się jednak, że przy rozstrzyganiu konkursów nie zostanie uwzględniony żaden z postulatów firm wykonawczych, które apelują m.in. o odrzucanie ofert skalkulowanych na podstawie rażąco niskiej ceny czy indeksację wartości kontraktów. - W zadaniach rewitalizacyjnych jedynym parametrem będzie cena. W najbliższych przetargach nie planujemy indeksacji cen materiałów – przyznaje Mirosław Siemieniec z PKP PLK.
"Dziennik Gazeta Prawna" wylicza, że PKP PLK zapowiada w tym roku wydanie na inwestycje rekordowej kwoty 5 mld zł. W 2013 r. wydatki wzrosną do 8 mld zł. Te środki miały być szansą na godziwe zyski dla firm, które sparzyły się na autostradowych kontraktach, w których podstawowym, a często jedynym kryterium wyboru wykonawcy była cena.PAP, arb, "Dziennik Gazeta Prawna"