Polsat pod koniec roku zarobił najwięcej

Polsat pod koniec roku zarobił najwięcej

Dodano:   /  Zmieniono: 
Pod kątem oglądalności w kulminacyjnym momencie, czyli w dwa kluczowe dni – 31 grudnia i 1 stycznia – najlepszy był Polsat Thinkstock 
W ostatnim tygodniu ubiegłego roku, podczas którego stacje telewizyjne rywalizowały o widzów spędzających sylwestra przed telewizorem, najwięcej telewidzów włączyło Polsat. Osiągnął on też największe wpływy reklamowe.
Polsat zarobił na reklamach w ostatnim tygodniu roku blisko 40 mln zł. Na drugim miejscu uplasował się TVN, inkasując prawie 34 mln zł (rok wcześniej było to niecałe 30 mln zł) i odnotowując ok. 20 proc. udziału ? podaje AGB Nielsen Polska. Na trzeciej pozycji znalazła się TVP 1, utrzymując swoją ubiegłoroczną pozycję w rankingu wpływów z reklam. Mimo to do kasy stacji wpłynęło zdecydowanie mniej pieniędzy niż w ubiegłym roku ? 16,5 mln zł (czyli o 8 mln zł mniej).

Pod kątem oglądalności w kulminacyjnym momencie, czyli w dwa kluczowe dni ? 31 grudnia i 1 stycznia ? również wygrał Polsat. Zorganizowana przez stację we współpracy z miastem stołecznym Warszawa 'Sylwestrowa moc przebojów' zgromadziła przed telewizorami 3,75 mln widzów, co dało stacji 29 proc. udziału w rynku. Tym samym po raz drugi z rzędu program pokonał odbywający się we Wrocławiu 'Sylwester z Dwójką' relacjonowany na żywo przez TVP 2. Dwójka zgromadziła przed telewizorami 2 mln osób, odnotowując blisko 14 proc. udziału w rynku. Kolejny w klasyfikacji oglądalności TVN ze swoim sylwestrowym pasmem filmów przyciągnął niecały 1 mln osób.

Z danych firmy AGB Nielsen Polska wynika, że 31 grudnia Polacy spędzili przed telewizorem średnio 5 godz. 34 min (rok wcześniej 5 godz. 17 min), natomiast 1 stycznia ? 5 godz. 43 min (odpowiednio ? 6 godz. 5 min).