Skandal w Chinach wywołany skażonym mięsem z kurczaka sprzedawanym w restauracji KFC doprowadził do dramatycznego sprzedaży w tym kraju. To duży problem dla sieci, ponieważ chiński rynek wypracowuje 40 proc. globalnego zysku KFC.
W połowie grudnia 2012 r. ogólnokrajowa telewizja CCTV poinformowała, że fermy drobiu w północnych Chinach dostarczające mięso do restauracji KFC stosowały antybiotyki i hormony wzrostu. Właściciel sieci restauracji po informacjach natychmiast wstrzymał dostawy z podejrzanych ferm oraz zapowiedział współpracę z organami nadzoru żywności w Szanghaju.
Sprzedaż w chińskich restauracjach należących do właściciela KFC otwartych co najmniej od roku spadła w styczniu o 37 proc., podaje Yahoo.com. Spadek w KFC wyniósł 41 proc., a w Pizza Hut 15 proc.
Finanse.wp.pl, ml
Sprzedaż w chińskich restauracjach należących do właściciela KFC otwartych co najmniej od roku spadła w styczniu o 37 proc., podaje Yahoo.com. Spadek w KFC wyniósł 41 proc., a w Pizza Hut 15 proc.
Finanse.wp.pl, ml