Magazyn The Holmes Report ogłosił listę kampanii PR nominowanych do nagród SABRE w regionie EMEA . Wśród wyróżnionych agencji znalazła się Edelman Polska.
Agencja została nominowana w kategorii Technology: Software and Services, za kampanię Norton Cybercrime Report 2012, zrealizowaną dla firmy Symantec, producenta oprogramowania Norton. Jej celem było zainteresowanie dziennikarzy konferencją prasową z prezentacją wyników raportu nt. bezpieczeństwa internetowego. Konsultanci agencji stworzyli indywidualne teczki dla każdego z kluczowych dziennikarzy, na podstawie informacji dostępnych powszechnie w internecie, głównie w sieciach społecznościowych. Teczki przypominały archiwa śledcze służb specjalnych, zawierały zdjęcia dziennikarzy oraz ich profile osobowe, z informacjami na temat sposobu spędzania wolnego czasu, zainteresowań, kariery zawodowej. Teczki trafiły na biurka dziennikarzy w połowie września, wywołując duże poruszenie. Nikt wcześniej nie ośmielił się zgromadzić na ich temat tylu prywatnych informacji. Jeden z dziennikarzy, co roku startuje w turniejach rycerskich, inny chętnie przebywa w Klubokawiarni w towarzystwie R.C. i D.S. Jednocześnie fascynuje się progresywnym rockiem i muzyką klasyczną. Wiadomo też, kto porzucił papierosy na rzecz elektronicznych o smaku mentolowym i kto bardziej ceni sobie bourbona od whiskey. Wielu dziennikarzy było zaskoczonych, jak wiele informacji o sobie pozostawiają w sieci.
- Wśród ofiar cyberprzestępców coraz liczniejszą grupę stanowią użytkownicy serwisów społecznościowych. Przyzwyczajeni do regularnego komunikowania się przez fora, komunikatory lub wiadomości email mogą bezkrytycznie odbierać informacje z linkami, przekierowującymi do podejrzanych stron www. Czujność dodatkowo usypiają praktyki cyberprzestępców, którzy podszywają się pod znajomych potencjalnych ofiar, wykorzystując w tym celu pozostawiane w sieci informacje o ich życiu prywatnym, zainteresowaniach czy poglądach. Chcieliśmy pokazać, jak łatwo można stworzyć niemal kompletny profil danej osoby, na podstawie powszechnie dostępnych informacji, a także uświadomić dziennikarzom, że problem cyberprzestępczości dotyczy każdego użytkownika sieci, również ich samych - wyjaśnia Ewa Lis-Jeżak, PR manager EMEA Emerging Markets marki Norton.
W teczkach umieszczono również zaproszenia na konferencję prasową. Działanie zapewniło wysoką frekwencję podczas samej konferencji, a sam raport uzyskał ponad 100 publikacji w mediach informacyjnych, biznesowych i technologicznych. Kampanię przygotował zespół Innovation & Tech agencji Edelman Polska, kierowany przez Karolinę Mizgalską.
- Zgromadzenie i uporządkowanie danych, a następnie przygotowanie na ich bazie profili nie było trudne, za to bardzo skuteczne powiedziała Karolina Mizgalska, kierująca Działem Innovation and Tech w Edelman Polska.
Pełna lista nominacji dostępna jest na stronie: http://holmesreport.com/news-info/13293/FleishmanHillard-Ogilvy-Top-EMEA-Gold-SABRE-Awards-Nominations.aspx
O Edelman
Edelman to największa na świecie niezależna agencja public relations, z własnymi biurami w 63 miastach i 4 200 pracownikami na całym świecie. Edelman został wybrany przez magazyn Advertising Age najlepszą agencją PR dekady, zajmował również czołowe pozycje w rankingach: 2010 A-List Agencies, 2011 Large PR Agency of the Year, 2011 Large UK Consultancy of the Year (PR Week), European Excellence Awards, 2010 Agency of the Year, 2010 Best Places to Work (Advertising Age), Agency of the Decade (Holmes Report), 2009 Asia Pacific Consultancy of the Year. Agencja Edelman znalazła się także w najlepszej piątce 2011 Best Places to Work (Glassdoor).
Polskie biuro Edelman zostało otwarte 1 czerwca 2005 roku. Edelman Polska zatrudnia obecnie ponad 30 konsultantów, świadcząc klientom kompleksowe usługi z zakresu public relations.
Więcej informacji znajduje się na www.edelman.com.pl
Dodatkowych informacji udzielają:
Barbara Kwiecień
General Manager
Edelman Polska Sp. z o.o.
Tel.: +48 22 576 35 55
E-mail: [email protected]
Marcin Lewandowski
Senior Account Executive
Edelman Polska Sp. z o.o.
Tel.: +48 22 576 35 55
E-mail: [email protected]