Linia lotnicze Ryanair zwrócił się do Komisji Europejskiej oraz Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta ze skargą przeciwko "bezprawnej dyskryminacji Ryanair na korzyść LOT na warszawskim lotnisku Chopina”.
Zdanie przedstawicieli linii lotniczej "zarządca lotniska Chopina (państwowy monopol – PPL) w ostatnich tygodniach próbował zmusić Ryanair do przyjęcia nieuzasadnionych i dyskryminujących warunków handlowych, według których Ryanair musiałby dokonywać przedpłat za usługi lotniskowe podczas gdy PPL zezwala Polskim Liniom Lotniczym LOT na znaczne opóźnienia w uiszczaniu ich płatności na lotnisku”.
Ryanair twierdzi, że to "bezprawna dyskryminacja”. Jej celem ma być "sztuczne wsparcie LOT (z wykorzystaniem środków Ryanair, w czasie gdy polski rząd dopiero co podarował LOT 400 mln zł i przygotowuje się nagrodzić nieefektywność LOR kolejną subwencją w wysokości 300 mln zł lub więcej”.
Ryanair operuje z lotniska Chopina od grudnia 2012 roku, gdy awarii uległ pas startowy lotniska w Modlinie.
Ryanair, ml
Ryanair twierdzi, że to "bezprawna dyskryminacja”. Jej celem ma być "sztuczne wsparcie LOT (z wykorzystaniem środków Ryanair, w czasie gdy polski rząd dopiero co podarował LOT 400 mln zł i przygotowuje się nagrodzić nieefektywność LOR kolejną subwencją w wysokości 300 mln zł lub więcej”.
Ryanair operuje z lotniska Chopina od grudnia 2012 roku, gdy awarii uległ pas startowy lotniska w Modlinie.
Ryanair, ml