WPROST BIZNES: wojna z polisolokatami

WPROST BIZNES: wojna z polisolokatami

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. infoWire.pl Źródło: InfoWire.pl

Niebawem na wokandach zostaną wywieszone cztery pozwy zbiorowe, piąty jest w przygotowaniu. Tysiące klientów towarzystw ubezpieczeniowych i banków z wykupionymi tzw. polisolokatami szuka sprawiedliwości w sądach. W najnowszym WPROST BIZNES cała prawda o polisolokatach.

Ponadto w nowym wydaniu e-tygodnika WPROST BIZNES: Gruby interes, czyli jak rośnie rynek suplementów diety oraz Czy leci z nami pilot?, czyli jak powstaje w Polsce prawo.

Sprawy indywidualne toczą się od dawna. I zapadają wyroki potwierdzające, że oferowane umowy ubezpieczeniowe połączone z inwestowaniem w fundusze kapitałowe są toksyczne w dużym skrócie, niekorzystne dla kupujących i bezprawne. Jaka jest skala zjawiska? Urzędy, które przyjmują skargi, i kancelarie prawne dysponują tylko danymi cząstkowymi. Skargami zawaleni są m.in. rzecznik ubezpieczonych i UOKiK. Urząd, którego zadaniem jest ochrona konsumentów, na początku roku analizował dziesięć takich pseudopolis. Na razie ukarał dwukrotnie za wprowadzanie klientów w błąd co do charakteru proponowanych umów. Więcej wie zapewne Komisja Nadzoru Finansowego. Informacje muszą być alarmistyczne, bo KNF po raz pierwszy przyłączyła się do pozwu w sprawie polisolokat, ale w roli prokuratora, de facto stając po stronie firmy ubezpieczeniowej. Argumentuje to tym, że musi chronić stabilność rynku ubezpieczeniowego. Bo wyrok niekorzystny dla ubezpieczycieli mocno uderzy w całą branżę. Problem jest duży. Wiele osób kupiło polisy pod szyldem bezpiecznych umów ubezpieczeniowych i nadal nie ma wiedzy, co tak naprawdę posiada. Cała prawda o polisolokatach w nowym wydaniu WPROST BIZNES już dostępne w e-wydaniu i aplikacji natywnej na iOS i Androida.

Na łamach WPROST BIZNES także o biznesie, którym stał się rynek suplementów diety. Chroniczna otyłość jest drugą po paleniu tytoniu przyczyną zgonów, której można zapobiec. Problem dotyczy dziś niemal każdego państwa na świecie. Liczba dzieci i dorosłych ze znaczną nadwagą (m.in. w USA, Kanadzie i Europie Zachodniej) wzrosła czterokrotnie w ciągu ostatnich 30 lat. Światowa Organizacja Zdrowia uznała otyłość za chorobę przewlekłą, która skraca życie. To wymiar zdrowotny. Z drugiej strony, lansowana przez media i społeczeństwo moda na bycie przesadnie i często nienaturalnie szczupłym, popycha coraz więcej osób do stosowania niebezpiecznych diet wspomaganych medykamentami. Co łączy obydwa aspekty? Oczywiście - pieniądze. Tylko w 2013 r. na wszelkiego rodzaju medyczne środki pomagające zrzucić kilogramy, Polacy wydali 3 mld złotych i było to o 9 proc. więcej niż w roku poprzednim. Prognozy na przyszłość również są obiecujące. Gruby interes w nowym WPROST BIZNES.

Na łamach e-tygodnika również o tym, ile przedsiębiorców kosztuje polskie prawo. Blisko tysiąc ustaw w ubiegłej kadencji wyprodukował Sejm. Ten ustawodawczy festiwal zawiera mnóstwo błędów i niedorzeczności. Ustawy są niedopracowane merytorycznie, fragmentaryczne oraz stanowczo zbyt często zmieniane. I co najważniejsze, nie uwzględniają interesu przedsiębiorców i konsumentów. Przeprowadzona w 2010 r. przez Ministerstwo Gospodarki analiza 129 ustaw wskazała 148 różnych form reglamentacji działalności gospodarczej w postaci koncesji, licencji, wpisów do rejestrów, zezwoleń i pozwoleń. Łączny roczny koszt tych regulacji dla przedsiębiorców i obywateli został oszacowany na 133 mln zł, podczas gdy korzyści dla budżetu to ok. 8 mln zł. Z raportu przygotowanego przez Kancelarię Domański, Zakrzewski, Palinka wynika, że w 93 proc. analizowanych przypadków prawodawca nie dokonał w ogóle analizy kosztów dostosowania się do nowego prawa, a w aż 97 proc. nie oceniono wpływu nowych regulacji na konsumentów. Za to, jeśli chodzi o ocenę wpływu regulacji na administrację publiczną, to zbadaną ją aż w 83 proc. przypadków. Mówiąc prościej: beneficjentami nowych przepisów są urzędnicy, a konsumenci i przedsiębiorcy jego ofiarami. Więcej w nowym WPROST BIZNES.

WPROST BIZNES to tygodnik gospodarczy dostępny wyłącznie w formie e-wydania. Tygodnik jest dostępny w formie cyfrowej dla prenumeratorów w systemie dystrybucji e-wydań wydawcy na stronie: ewydanie.wprostbiznes.pl. Magazyn jest także dostępny u wszystkich dystrybutorów prasy cyfrowej oraz na platformach na urządzenia mobilne w formie pojedynczych wydań i prenumeraty. Czytelnicy, którzy kupują papierowe wydanie WPROST, co tydzień znajdą w nim kod dostępu do e-wydania WPROST BIZNES, którym mogą się zalogować na stronie wydawcy.

E-tygodnik WPROST BIZNES jest już również dostępny w aplikacji natywnej, zarówno w App Store, jak i w Google Play.  Aplikacja na iOS jest dostępna pod adresem: https://itunes.apple.com/us/app/wprost-biznes/id861093888?mt=8. Aplikacja na urządzenia z Androidem - pod adresem:https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.wprost.biznes.   

Ważne linki:

- e-wydanie dostępne  z kodem i główna strona www www.wprostbiznes.pl

- e-wydanie dostępne odpłatnie: www.ewydanie.wprostbiznes.pl

Twitter: www.twitter.com/Wprostbiznes, @WprostBiznes

FB: www.facebook.com/WprostBiznes

LinkedIn: www.linkedin.com/company/wprost-biznes

e-mail: [email protected]

 

 


dostarczył infoWire.pl
Źródło: Platforma Mediowa Point Group SA

infoWire.pl