Chcielibyście przeżyć to samo, co amerykański drifter Matt Powers podczas drugiego Testu Tytanu? Dzięki nowoczesnej technologii wykorzystanej przez ekipę Castrol EDGE Titanium Strong Virtual Drift, jest to możliwe. Obejrzyjcie film 360°, zanurzcie się w wirtualnym świecie i poczujcie, co znaczy prawdziwe wyzwanie.
Możliwości, jakie otwiera przed nami Oculus Rift i inne tego typu urządzenia, od dawna budzą olbrzymie emocje. Castrol jako pierwszy sięgnął po gogle VR w motoryzacji, połączył prawdziwy samochód z trasą w wirtualnej rzeczywistości i gdzieś na styku tych dwóch światów umieścił zawodowego kierowcę. Cały projekt nakręcił w formie panoramy sferycznej 360 stopni, dzięki czemu wideo daje szansę doświadczenia niemal na własnej skórze tego, co czuł Matt Powers, prowadząc Forda Mustanga Roush Stage 3 na pełnej niebezpieczeństw wirtualnej trasie. Użytkownik może w nim dowolnie się obracać. Sam decyduje, co w danym momencie chce oglądać, używając panelu nawigującego w górnym lewym rogu filmu lub - w wersji mobilnej - poruszając swoim telefonem lub tabletem tak, by ,,złapać" możliwie jak najwięcej punktów widzenia na swoim ekranie. Może spojrzeć w górę, na dół i swobodnie rozejrzeć się na boki, obserwować manewry, jakie wykonuje kierowca testowy, ,,poczuć", jak blisko różnego rodzaju przeszkód przejeżdża. To, co zobaczy przed sobą, zależy tylko i wyłącznie od fantazji programistów, którzy ,,wgrali" w film swój wirtualny świat. Wrażenie przebywania w samym sercu wydarzeń jest niezwykle mocne, bo obraz zmienia się bardzo płynnie.
Sprawdźcie to sami - wsiądźcie na fotel pilota do Forda Mustanga Matta Powersa i przeżyjcie najlepszą wirtualną przejażdżkę z kierowcą Titanium Strong Virtual Drift:
http://edgetitaniumtrials.castrol.com/360/?lang=pl
Film 360° okazał się nie lada wyzwaniem, ponieważ wykorzystane w projekcie gogle Oculus Rift z założenia odnotowują jedynie ruchy naszej głowy i ciała. Inżynierowie Castrol musieli natomiast połączyć ze sobą gogle wirtualnej rzeczywistości i samochód. W tym projekcie należało zatem wziąć pod uwagę cały ogrom dodatkowych danych płynących z pojazdu: informacje o prędkości samochodu, dane o przyspieszeniu i hamowaniu oraz to, w którą stronę, jak mocno i jak szybko skręcana jest kierownica. Kluczowe okazało się przede wszystkim precyzyjne określenie lokalizacji pojazdu w terenie. W tym celu specjaliści Castrol EDGE zsynchronizowali dane z wewnętrznej diagnostyki samochodu (OBD2) z GPS-em oraz pomiarami bezwładnościowymi i kaskiem Powersa, zintegrowanym z goglami Oculus Rift DK2. Pomocne okazały się również systemy pozwalające na pomiar przyspieszenia i prędkości kątowej, co bezpośrednio przekładało się na lokalizację obiektu w przestrzeni 3D. Bez nich niemożliwe było np. zarejestrowanie i oddanie w grze w czasie rzeczywistym obrotów 360° i 180° (tzw. ,,jotek"), po wykonaniu których kierowca kontynuował jazdę w tym samym kierunku. Całość rejestrowało ponad 40 kamer GoPro (głównie Hero 3 plus Black Edition i Hero 4 Black), zamontowanych w kokpicie, na zewnątrz samochodu czy przytwierdzonych do drona.
Z uwagi na fakt, że Powers poruszał się na prawdziwym torze, nie było mowy nawet o najmniejszym błędzie. Aby sprostać wyzwaniu, stworzono 2400 różnych scenariuszy i przetestowano je, by znaleźć ten najlepszy. Adam Amaral i Glenn Snyder, zaangażowani w drugi Test Tytanu, sprawdzali system ponad 2 miesiące. ,,Można powiedzieć, że zmieniliśmy ten samochód w wielką konsolę do gry" - skomentował Amaral. Ford Mustang Roush Stage 3, kierowany przez Powersa, smarowany był olejem Castrol EDGE Titanium FST(TM) - najbardziej zaawansowanym technologicznie i najbardziej wytrzymałym do tej pory olejem Castrol.
Film można obejrzeć na telefonach i tabletach z systemami Android i iOS, a także na przeglądarce Google Chrome.
Więcej informacji: http://edgetitaniumtrials.castrol.com/titaniumtrials
dostarczył infoWire.pl