- Awaryjne, przestarzałe spalinowozy są w tej chwili dużym problemem Ukrainy, w której prawie 80% transportu towarów odbywa się drogą kolejową. Potrzeby rynku ukraińskiego szacowane są na 600 lokomotyw. Dzięki tej umowie w przyszłym roku na Ukrainę może trafić kilkanaście zmodernizowanych przez NEWAG pojazdów ‐ mówi Prezes Bogusław Kowalski z Instytutu Międzynarodowej Współpracy Gospodarczej, odpowiedzialnego za wynegocjowanie kontraktu.
Pojazdy zaprojektowane przez Biuro Konstrukcyjne Newagu wyposażone będą w nowoczesne rozwiązania techniczne, które przyczynią się do zwiększenia niezawodności lokomotyw oraz zmniejszenia zużycia paliwa oraz emisji spalin. - Jest to jeden z większych kontraktów w historii współpracy polsko‐ukraińskiej w obszarze kolejnictwa ‐ mówi Bogusław Kowalski.
Instytut Międzynarodowej Współpracy Gospodarczej to środkowo‐europejski think tank zajmujący się problematyką międzynarodowej współpracy gospodarczej wewnątrz Unii Europejskiej oraz w relacjach z krajami Europy Wschodniej i Azji, w tym zwłaszcza z krajami stowarzyszonymi: Ukrainą i Mołdawią. Współpracuje ze światem nauki, polityki, samorządu terytorialnego, organizacji pozarządowych, biznesu i organizacji okołobiznesowych. IMWG działa na rzecz rozwoju międzynarodowej wymiany idei i rozwoju kooperacji ekonomicznych. Prowadzi doradztwo gospodarcze w zakresie internacjonalizacji działalności przedsiębiorstw ‐ szczególnie w obszarach transportu, energetyki, sektora publicznego, relacji społecznych, telekomunikacji.