Netflix, HBO, Spotify – na subskrypcje przeznaczamy miliardy dolarów. Branża błyskawicznie rośnie
Consumer Technology Association, czyli organizacja badająca, między innymi, tendencje konsumentów dotyczące używania technologii, oszacowała przychody, których mogą się spodziewać serwisy oferujące usługę subskrypcji. Jak wynika z obliczeń stowarzyszenia, które opierało się na danych z poprzednich lat, do końca 2019 roku amerykańscy konsumenci wydadzą na subskrypcje ponad 26 miliardów dolarów.
Błyskawiczny wzrost
Na uwagę zasługuje nie tylko gigantyczna kwota, ale również tempo wzrostu. Przychody oszacowane na ten rok są o 5,6 mld dolarów wyższe niż w roku ubiegłym i niemal dwukrotnie wyższe niż w 2017 roku. Imponująco wyglądają wyniki platform streamingujących muzykę. W tej dziedzinie dominują dwaj gracze Apple Music i Spotify. Zarobki branży streamingu muzyki szacowane są na 8,4 mld dol.
Branża wideo, w której prym wiodą Netflix, Amazon Prime Video i HBO GO powinna zarobić 17,7 mld dolarów. Szacowane przychody są od 25 proc. wyższe od zeszłorocznych. W 2020 roku łączne przychody branży audio i wideo mają sięgnąć 32,3 mld dolarów.