Loockheed Martin rezygnuje z przejęcia Aerojet Rocketdyne
Plan przejęcia przez Loockheed Martin Corp Aerojet Rocketdyne, który ogłoszono pod koniec 2020 roku, budził kontrowersję, gdyż dawał Lockheedowi dominującą pozycję nad silnikami rakietowymi na paliwo stałe, będące istotnym elementem amerykańskiego przemysłu rakietowego.
Wykorzystywanie swojej pozycji do sprawowania kontroli nad Aerojetem przez Lockheed było powodem dla którego Federalna Komisja Handlu wzywała pod koniec stycznia do zablokowania umowy.
Dyrektor generalny Lockheed Martin James Taiclet przekonywał, że przejęcie Aerojet Rocketdyne poprawiłoby wydajność, sprawność i obniżyło koszty rządu, ale rozwiązanie umowy leży w „najlepszym interesie interesariuszy”.
Komentarz Aerojet Rocketdyne
Sam Aerojet Rocketdyne przekonuje, że mimo fiaska fuzji nie spodziewa się pogorszenia wyników.
Lockheed zapowiedział wcześniej, że nie uiści opłaty za rozwiązanie umowy, jeśli transakcja nie dojdzie do skutku z powodu sprzeciwu organów ochrony konkurencji.
Aerojet opracowuje i produkuje napędy rakietowe na paliwo ciekłe i stałe, energię elektryczną oraz napędy do zastosowań kosmicznych, obronnych, cywilnych i komercyjnych. Do jej klientów należą Pentagon, NASA, Boeing, Lockheed Martin, Raytheon i United Launch Alliance.
Produkowane przez Aerojet silniki rakietowe używane są m.in. systemach obronnych i rakietach Stinger.