Targi E3 2023 odwołane. Tak upada tytan gamingu

Organizująca targi E3 2023 firma ReedPop oficjalnie ogłosiła odwołanie tegorocznej imprezy gamingowej. Początkowo wiadomość ta trafiła do wystawców, lecz wkrótce później została też podana publicznie.
Impreza E3 2023 miała być pierwszym powrotem do eventu z udziałem publiczności od początku pandemii COVID-19. Niestety odwołanie tegorocznego wydarzenia może być ostatnim gwoździem do trumny legendarnych targów.
E3 2023 odwołane – to może być koniec legendarnej imprezy gamingowej
Rozpoczęta jeszcze w 1995 roku tradycja corocznych targów E3 może mieć się ku końcowi. Odwołanie tegorocznej edycji oficjalnie potwierdził mediom przedstawiciel organizatorów.
„To była trudna decyzja, bo my i nasi partnerzy włożyliśmy wiele wysiłku w organizację tego eventu. Musieliśmy jednak zrobić to, co jest właściwe dla branży i co jest właściwe dla targów E3. Doceniamy i rozumiemy, że zainteresowane uczestnictwem firmy nie miały przygotowanych wersji demo oraz dodatkowe trudności związane z zasobami, które okazały się nie do pokonania tego lata.
Przepraszamy tych, którzy zapowiedzieli swoje uczestnictwo na E3 2023, że nie mogliśmy zorganizować imprezy, na którą zasługujecie i której spodziewaliście się od firmy ReedPop” – kaja się w mailu wysłanym dziennikarzom Kyle Marsden-Kish, globalny wiceprezes ds. gamingu w firmie.
Choć organizatorzy z ReedPop oraz Entertainment Software Association zapowiedzieli współpracę przy przyszłych wydarzeniach E3, może być to jedynie łabędzi śpiew. Nic nie wskazuje bowiem na to, że podbramkowa sytuacja zmieni się w przyszłym roku.
Microsoft i Sony nie potrzebują targów E3
Przez parę ostatnich miesięcy organizatorzy imprezy twardo zapowiadali, że E3 2023 roku z pewnością się odbędzie. Targi miały wrócić do normalności po latach naznaczonych pandemią COVID-19, gdzie raz za razem impreza musiała odbywać się zdalnie lub była odwoływana.
Od początku roku największe firmy z branży gamingowej zaczęły jedna po drugiej rezygnować ze swojej obecność na E3. Spółki takie jak Sony, Microsoft, Nintendo czy Ubisoft kiedyś obowiązkowo pojawiały się na targach, by ogłosić swoje nowe projekty i premiery gier.
Obecnie firmy nie chcą zaś już płacić znacznych sum za wynajęcie przestrzeni, a scena, jaką oferowało niegdyś E3 przeniosła się do internetu.