Duże sklepy tracą klientów

Dodano:
fot. Carrefour
Zmieniają się zwyczaje zakupowe Polaków - wynika z badań Pentora, cytowanych przez "Dziennik Gazetę Prawną".
Wybieramy coraz częściej małe sklepy, unikamy jednorazowych dużych wydatków i kupowania na zapas w supermarketach, zakupy robimy mniejsze, ale częściej. Kryzys spowodował, że Polacy rzadziej decydują się na wydawanie jednorazowo dużych kwot pieniężnych, a częściej zakupy rozkładają na różne dni tygodnia. Na takich zakupach "na raty" tracą duże markety. Rzadziej odwiedzamy je w niedzielę, a tylko 2 proc. konsumentów dokonuje zakupów w ostatnich dniach tygodnia.

Stąd częstsze teraz wizyty w mniejszych sklepach osiedlowych bądź ulokowanych blisko miejsc pracy klientów. 79 proc. Polaków deklaruje, że na zakupy chodzi nie dłużej niż 10 minut.

W tej sytuacji duże hipermarkety rozpoczęły już rozwijać sieć mniejszych placówek, ale pod swoją marką Carrefour, Tesco czy Intermarche.

PAP, mm

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...