Duże sklepy tracą klientów
Dodano:
Zmieniają się zwyczaje zakupowe Polaków - wynika z badań Pentora, cytowanych przez "Dziennik Gazetę Prawną".
Wybieramy coraz częściej małe sklepy, unikamy jednorazowych dużych wydatków i kupowania na zapas w supermarketach, zakupy robimy mniejsze, ale częściej. Kryzys spowodował, że Polacy rzadziej decydują się na wydawanie jednorazowo dużych kwot pieniężnych, a częściej zakupy rozkładają na różne dni tygodnia. Na takich zakupach "na raty" tracą duże markety. Rzadziej odwiedzamy je w niedzielę, a tylko 2 proc. konsumentów dokonuje zakupów w ostatnich dniach tygodnia.
Stąd częstsze teraz wizyty w mniejszych sklepach osiedlowych bądź ulokowanych blisko miejsc pracy klientów. 79 proc. Polaków deklaruje, że na zakupy chodzi nie dłużej niż 10 minut.
W tej sytuacji duże hipermarkety rozpoczęły już rozwijać sieć mniejszych placówek, ale pod swoją marką Carrefour, Tesco czy Intermarche.PAP, mm