Polacy kupują mniej nowych aut
Chociaż sprzedaż aut jest wciąż niższa niż przed rokiem, to pozytywną tendencją jest zmniejszanie się z miesiąca na miesiąc tej różnicy - uważają eksperci Samaru. Wpływ na to ma coraz większe zainteresowanie przedsiębiorców kupnem samochodów. Zapowiedź ograniczenia od przyszłego roku korzystnych przepisów o odliczeniu VAT od samochodów osobowych z homologacją ciężarową sprawia, że popyt na tego typu auta najprawdopodobniej będzie się zwiększał do końca roku.
Liderem polskiego rynku pozostaje Skoda. W tym roku sprzedano 23 tys. 622 auta tej marki, o 3,66 proc. mniej niż w 2009 r. Ponad połowa sprzedawanych skód kupowana jest przez klientów instytucjonalnych. Na drugim miejscu rankingu najchętniej kupowanych aut uplasował się Fiat ze sprzedażą 17 tys. 076 samochodów, o 22,94 proc. mniejszą niż w 2009 r. Na trzecim miejscu znajduje się Volkswagen, który do końca sierpnia sprzedał 16 tys. 600 aut, o 6,67 proc. mniej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Kolejne miejsca zajmują: Ford, Toyota, Opel, Renault, Kia, Peugeot i Hyundai.
zew, PAP