Telekomunikacja Polska będzie współpracować z TVN

Dodano:
Prezes Grupy Telekomunikacji Polskiej Maciej Witucki ma nadzieję, że współpraca z TVN pomoże Grupie TP w osiągnięciu 1 mln klientów telewizji i 3 mln klientów internetu. Grupa TVN liczy z kolei na wzmocnienie pozycji na rynku płatnej telewizji. Obie firmy podpisały dziesięcioletnią umowę o współpracy. Dotyczy ona wzajemnego oferowania produktów i usług oraz współtworzenia nowych ofert.
Witucki wyliczał, że Telekomunikacja Polska ma 500 tys. klientów telewizji. Z danych firmy wynika, że po pierwszym półroczu br. Grupa TP miała ok. 2,26 mln klientów internetu. Do końca 2012 roku firma chce mieć 3 mln klientów internetu i 1 mln klientów telewizji. Witucki liczy, że wspólna oferta firm pojawi się jeszcze przed Bożym Narodzeniem. Termin pełnej oferty to 2011 rok - podkreślił. Z kolei prezes Grupy TVN Markus Tellenbach zaznaczył z kolei, że umowa między TP i TVN nie jest krokiem do przejęcia czy fuzji firm. - Dostęp do szerokopasmowych usług internetowych stanowi kolejny istotny trend w Polsce, dlatego też jesteśmy bardzo zadowoleni z nawiązania współpracy z Grupą TP. Nasza współpraca doprowadzi do dalszego wzmocnienia pozycji Grupy TVN na rynku płatnej telewizji - podkreślił.

Telekomunikacja Polska i TVN uzgodniły, że będą współpracowały w dostarczaniu płatnej telewizji satelitarnej, wideo na żądanie, szerokopasmowego internetu, technologii telewizyjnej oraz marketingu. Klienci będą mogli podpisywać umowy na dostęp do internetu od TP wraz z płatną telewizją n. Będą też mogli skorzystać z dostępu do internetu i telewizji od TP wraz z możliwością uzupełnienia programów płatnej telewizji n. Pakiety dostępu do internetu i telewizji TP oraz płatnej telewizji platformy n będą nadal oferowane także indywidualnie.

Strony podały, że po rozpoczęciu współpracy "Grupa TP będzie świadczyła usługi szerokopasmowego dostępu do internetu oraz inne usługi telekomunikacyjne na rzecz obecnych i przyszłych klientów platformy satelitarnej n, natomiast Grupa TVN stanie się głównym partnerem Grupy TP w zakresie dostarczania treści". Umowa ramowa została zawarta na 10 lat, z możliwością jej wcześniejszego wypowiedzenia przez każdą ze stron po upływie trzech lat, ze skutkiem jej rozwiązania po upływie kolejnych dwóch lat.

PAP, arb

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...