Niemcy w sieci najchętniej czytają "Bild"
Dodano:
Strony internetowe niemieckiego dziennika wysokonakładowego "Bild" są najchętniej odwiedzanym portalem informacyjnym w Niemczech - poinformowało Federalne Stowarzyszenie Technologii Informatycznych, Telekomunikacyjnych i Nowych Mediów Bitkom.
Według komunikatu stowarzyszenia w 2010 roku portal "bild.de" odwiedziło 1,8 miliarda osób, o 46,3 procent więcej niż rok wcześniej. "Bild.de" wyprzedził w rankingu dotychczasowego lidera, portal informacyjny tygodnika "Der Spiegel" - "Spiegel Online" - który odwiedziło w 2010 r. 1,54 miliarda internautów. Wśród 20 czołowych niemieckich portali informacyjnych "bild.de" oraz "Spiegel Online" mają dominującą pozycję - ich udział w rynku wynosi łącznie 40,2 procent.
Nakład wydawanego przez koncern medialny Axel Springer tabloidu "Bild-Zeitung" sięga 3,5 miliona egzemplarzy, a liczba czytelników szacowana jest na 12 milionów. "Der Spiegel" ukazuje się w nieco ponad milionie egzemplarzy, a czyta go ok. sześciu milionów Niemców.
PAP, arb