Żabka wprowadziła klientów w błąd
Dopiero w drugim etapie kampanii przedsiębiorca wyjaśnił, że organizuje loterię promocyjną i że zostały zamknięte nie sklepy, ale sejfy w kształcie żabki. Ponadto reklamy zawierały sformułowanie, że decyzję o likwidacji podjął zarząd spółki – zazwyczaj decydujący o jej działalności. Informacje te zostały przedstawione na planszach, które sprawiały wrażenie neutralnej informacji, a nie komunikatu reklamowego - zaznacza UOKiK. Za praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów prezes UOKiK nałożyła na spółkę Żabka Polska karę w wysokości ponad 1,5 mln zł. Ponadto przedsiębiorca został zobowiązany do publikacji decyzji na swoich stronach internetowych oraz jej sentencji w jednym z dzienników ogólnopolskich.
Spółka skorzystała z przysługującego jej prawa i odwołała się do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. 18 kwietnia 2011 roku SOKiK oddalił w całości odwołanie Żabka Polska, przyznając tym samym rację prezes Urzędu. Zgodnie z prawem od wyroku SOKiK przysługuje możliwość złożenia apelacji do Sądu Apelacyjnego. Spółka najpierw "złoży wniosek o uzasadnienie wyroku Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, a później na pewno będziemy składali apelację" - skomentował rzecznik Żabki Jacek Spychała.
Pierwsze sklepy Żabka powstały w 1998 r. W 2000 r. utworzono spółkę Żabka Polska. Teraz sieć liczy około 2500 sklepów znajdujących się w całym kraju. Od 2007 r. właścicielem Żabki Polska jest czeski Fundusz Inwestycyjny Penta Investments, który kupił 100 procent udziałów tej spółki. Obecnie spółkę Żabka chce przejąć firma inwestycyjna (private equity) - Mid Europa Partners.
zew, PAP