Pociągi staną przez remont wrocławskiego dworca
Trwają rozmowy z przewoźnikami i operatorami na temat udostępnienia do remontu peronu nr 3 i zmian w połączeniach. - Istnieje także możliwość jedynie częściowego zamknięcia peronu i reorganizacji ruchu kolejowego, ale z punktu widzenia budowlańców lepiej byłoby zamknąć cały obiekt. Nie wiadomo jeszcze jakie połączenia miałyby zostać zawieszone. Ostateczna decyzja ma być znana w ciągu dwóch tygodni – poinformował.
"Remont dworca się sypie"
Zaskoczony sytuacją był marszałek woj. dolnośląskiego Rafał Jurkowlaniec, który powiedział, że wiadomość ta pojawiła się niespodziewanie podczas środowego posiedzenia komitetu organizacyjnego Euro 2012. - To trudna sytuacja. Czemu PKP nie zaplanowały tego wszystkiego wcześniej. Mam wrażenie, że remont dworca sypie się, harmonogram jest nie dotrzymywany, prowadzone są działania ponad standardowe, nietypowe i godzące w interesy pasażerów – mówił marszałek.
Wojewoda dolnośląski Aleksander Marek Skorupa poprosił PKP, żeby w ciągu dwóch tygodni przedstawiły propozycje rozwiązań, które będą także uzgodnione z przewoźnikami. - Nie akceptujemy takiej sytuacji, że budynki dworca, parkingi i cztery perony będą oddane do użytku, a peron nr 3 nie. Jako organizator Euro 2012 chcemy pokazać się z dobrej strony, bez żadnych ograniczeń. Inicjatywa w tej sprawie musi wyjść od strony PKP, bo to one zaniechały wcześniejszych działań – podkreślił wojewoda.
Dworzec ma swoje lata
Remont wrocławskiego Dworca Głównego ma się zakończyć w połowie przyszłego roku. Wykonawcą jest konsorcjum pod przewodnictwem firmy Budimex SA. Inwestycja zakłada m.in. remont budynku dworca, placu przed obiektem, peronów i wiat. Koszt całej inwestycji to ok. 360 mln zł. Pierwsze budynki Dworca Głównego we Wrocławiu powstały w połowie XIX w. Zaprojektował je Architekt Królewski Kolei Górnośląskich Wilhelm Grapow. Na przełomie XIX i XX wieku dworzec został przebudowany. Jego fasada utrzymana jest w stylu angielskiego neogotyku.
zew, PAP