Przedsiębiorcy skarżą się na współpracę z bankami
Zdaniem Waldemara Sokołowskego, prezesa Rzetelnej Firmy, zarówno stawianie zbyt wysokich wymagań, jak i przeciąganie procedur oznacza odcięcie firm od finansowania, co może się negatywnie przełożyć na ich kondycję. - Dla zdrowia gospodarki banki powinny harmonijnie współpracować z biznesem, a obecna sytuacja pokazuje, że nie wszystko układa się prawidłowo - podsumował Sokołowski.
Większość przedstawicieli firm biorących udział w badaniu nie odnotowała w ciągu ostatniego roku znaczących zmian we współpracy z bankami. Dla ponad dwóch trzecich z nich nie zmienił się on w żaden sposób w stosunku do 2010 roku. Tylko 14 proc. badanych stwierdziło, że w minionym roku działania podejmowane przez banki w większym lub mniejszym stopniu przyczyniły się do poprawy jakości świadczonych przez nie usług. - Badanie potwierdza, że mimo szumnych zapowiedzi w zakresie poprawy jakości usług bankowych świadczonych dla polskich przedsiębiorstw, ich poziom pozostaje taki sam - podkreślił Sokołowski.
Badanie "Banki w działalności polskiego biznesu" zostało przeprowadzone w grudniu 2011 r. na reprezentatywnej grupie 1086 przedsiębiorstw, wybranych spośród ponad 40 tys. firm, które uczestniczą w programie Rzetelna Firma.
Rzetelna Firma to zarówno organizacja jak i program, promujący uczciwość płatniczą oraz stosowanie wysokich standardów etycznych i dobrych praktyk w działalności gospodarczej. Podstawowym warunkiem kwalifikującym firmę do udziału w programie jest jej weryfikacja w Krajowym Rejestrze Długów i sprawdzenie, czy nie figuruje w nim, jako dłużnik. Dzięki temu wiadomo, że jest ona solidnym płatnikiem i co za tym idzie - pewnym partnerem w biznesie.
Program Rzetelna Firma jest prowadzony pod patronatem Krajowego Rejestru Długów, uczestniczy w nim obecnie ponad 40 tysięcy przedsiębiorstw.pap, ps