"Firmy pracują za darmo, byle utrzymać się na rynku"
Dodał, że firma, która zaproponowała taką cenę przekonywała, że nie jest rażąco niska. Już podpisano z nią umowę. Pytany czy oznacza to, że w ciągu kilku ostatnich miesięcy rynek zmienił się na korzyść inwestorów, Sulima ocenił, że gminy i powiaty mają teraz mniej pieniędzy unijnych na inwestycje drogowe, a firmy - chcąc utrzymać się na rynku - godzą się pracować nawet przy niewielkim, bądź nawet zerowym zysku.
Izabela Smaczna-Jórczykowska z Departamentu Zarządzania RPO Urzędu Marszałkowskiego w Białymstoku poinformowała, że zaoszczędzone w przetargu pieniądze będzie można przeznaczyć na inne inwestycje na drogach wojewódzkich w regionie. Zarząd województwa zdecyduje o tym w najbliższych tygodniach. Jak podał Urząd Marszałkowski w Białymstoku, do tej pory pieniądze z RPOWP wsparły 65 projektów drogowych. Ich łączne dofinansowanie przekracza 410 mln zł.
Droga Janów-Korycin jest jedną z kilku inwestycji finansowanych za pieniądze, które pierwotnie miały być przeznaczone na budowę lotniska regionalnego. Ta jednak opóźnia się, nie ma jeszcze nawet ostatecznej lokalizacji lotniska, przygotowywany jest nowy raport środowiskowy. Ponieważ w tej sytuacji nie udałoby się wykorzystać unijnych pieniędzy na czas, dlatego - za zgodą Komisji Europejskiej - zostały przesunięte na drogi. Realizowanych jest z tych pieniędzy pięć inwestycji, w tym właśnie przebudowa drogi wojewódzkiej Janów-Korycin.
ja, PAP