Internet źródłem świątecznych prezentów
Trzy czwarte Polaków będzie robić zakupy gwiazdkowe w tradycyjnych supermarketach lub hipermarketach. Jednak aż co druga osoba zamierza kupić upominki przez internet. Jedno zastrzeżenie ? dane te dotyczą internautów mających przynajmniej jedno dziecko (w wieku do 9 lat). Na takich respondentach (próba 1,4 tys. osób) dom mediowy Carat Polska przeprowadził badanie świątecznych planów zakupowych.
W sondażu zdecydowana większość badanych deklaruje, iż wyda tyle samo lub więcej pieniędzy na prezenty świąteczne co przed rokiem ? tak wskazało aż 77 proc. respondentów. Respondenci planują kupić w tym roku średnio siedem prezentów, wydając na ten cel przeciętnie 600 zł (z czego połowę chcą przeznaczyć na upominki dla dzieci; średnio cztery prezenty) .
Internet jest już także jednym z najważniejszych (zaraz po codziennej obserwacji i rozmowach z bliskimi) źródłem inspiracji w planowaniu zakupów świątecznych. W sieci szuka natchnienia do zakupów co trzeci uczestnik sondażu. Wśród kupujących w internecie największą popularnością będzie cieszył się serwis Allegro.pl.
? Na razie niewielu rodziców było w stanie wskazać konkretną markę lub model prezentu, tak więc walka reklamowa o ich względy będzie najprawdopodobniej trwała aż do 24 grudnia ? ocenia Adam Bolikowski, account director w firmie Carat.