Co firma w internecie powinna, a czego nie powinna

Dodano:
Oprócz must have internauci wymienili najbardziej rażące błędy, które zniechęcają potencjalnych klientów 123RF
Strona WWW, własny e-mail, obecność w Google oraz na Facebooku to cztery przykazania, których powinna przestrzegać każda firma obecna w sieci wynika z badania przeprowadzonego w ramach programu „Firma przyjazna internautom”.
O to, na co powinny zwracać szczególną uwagę małe i średnie przedsiębiorstwa, które chcą zaistnieć w internecie, zapytani zostali potencjalni klienci, czyli internauci. Według badanych kluczowe jest posiadanie profesjonalnej strony WWW (83,1 proc.). Poza tym ważna jest możliwość nawiązania z firmą kontaktu e-mailowego (35,2 proc.), wysoka pozycja w wyszukiwarce Google (35,2 proc.) oraz posiadanie fan page’a na Facebooku (13,6 proc.).

Oprócz must have internauci wymienili najbardziej rażące błędy, które zniechęcają potencjalnych klientów. Na pierwszym miejscu znalazło się niepodawanie cen produktów (wskazało to 50,6 proc. badanych). Ponadto jest to brak wiarygodnych informacji o firmie (34,7 proc.), zbyt ogólne i krótkie opisy produktów (31,4 proc.), wstawianie tych samych treści na różnych stronach internetowych (20 proc.), brak referencji lub opinii o firmie (19,36 proc.) oraz brak informacji o firmie w Google (14,4 proc.).

? Badania pokazały, że świadomość klientów w sieci w ostatnich latach znacznie wzrosła. To powoduje, że firmy chcące pozyskać w sieci klienta powinny stale zwiększać swoją wiedzę na temat e-marketingu ? mówi Michał Kurczycki z firmy NNV AG, właściciela portalu Firmy.net.

Badanie zostało przeprowadzone przez serwis Firmy.net 12 lutego 2012 r. na grupie ponad 1,5 tys. osób. Miało ono postać ankiety internetowej.
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...