Microsoft uparł się, że będzie sprzedawać muzykę
Dodano:
Microsoft promuje swój serwis z muzyką, posługując się marką Xbox. Uśmiercił mało znanego Zune, żeby zastąpić go Xbox Music kojarzącym się głównie z konsolą gier wideo produkcji giganta z Redmond.
Microsoft nie składa broni w walce z iTunes firmy Apple o swoją część na rynku sprzedaży multimediów przez internet. Na targach E3 w Los Angeles firma zapowiedziała powstanie nowej platformy, za pośrednictwem której będzie można zaopatrzyć się przede wszystkim w muzykę. Usługa sprzedaży multimediów ma być dostępna na telewizję (za pośrednictwem konsoli Xbox 360), na smartfony, pecety oraz tablety obsługiwane przez oprogramowanie Windowsa. Na starcie przejmie całą bazę, jaka była w posiadaniu marki Zune, czyli ok. 30 mln utworów.
Firma nie podała żadnych konkretnych terminów wprowadzenia usługi. Nie wiadomo też, czy będzie ona dostępna w Polsce. Zaprezentowała jednak jej interfejs, który mocno przypomina Zune na PC. Wzbogacony został on jednak o mechanizmy społecznościowe typu Facebook oraz last.fm pozwalające dzielić się muzyką ze znajomymi oraz odkrywać nowe piosenki.
Firma nie podała żadnych konkretnych terminów wprowadzenia usługi. Nie wiadomo też, czy będzie ona dostępna w Polsce. Zaprezentowała jednak jej interfejs, który mocno przypomina Zune na PC. Wzbogacony został on jednak o mechanizmy społecznościowe typu Facebook oraz last.fm pozwalające dzielić się muzyką ze znajomymi oraz odkrywać nowe piosenki.