Sprzedaż detaliczna (jeszcze) rośnie

Dodano:
Sprzedaż detaliczna, która jest składową konsumpcji, w maju wzrosła o 7,7 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2011 r. oraz o 0,9 proc. w ujęciu miesięcznym
Dane dotyczące sprzedaży detalicznej ponownie zaskoczyły ekonomistów. Część z nich przygląda im się jednak z dystansem i przestrzega przed zbytnim optymizmem.
Sprzedaż detaliczna, która jest składową konsumpcji, w maju wzrosła o 7,7 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2011 r. oraz o 0,9 proc. w ujęciu miesięcznym. W ujęciu realnym wzrost sięgnął 4,3 proc. Ekonomiści szacowali wzrost sprzedaży detalicznej średnio o 7 proc. rok do roku.

Dynamika sprzedaży detalicznej jest indeksem mierzącym wartość comiesięcznej sprzedaży detalicznej realizowanej przez przedsiębiorstwa handlowe i niehandlowe. Zmiany tego wskaźnika najlepiej obrazują tendencje w wydatkach konsumpcyjnych społeczeństwa. Wyższa wartość tego wskaźnika w maju bieżącego roku to sygnał lepszych wyników finansowych spółek spowodowanych wyższą wartością sprzedaży.

Pozytywny wpływ na wyniki sprzedaży w maju mogło mieć zbliżające się EURO 2012, o czym świadczą wzrosty w takich kategoriach jak żywność, napoje i wyroby tytoniowe oraz meble, RTV i AGD.

Ekonomiści spodziewają się jednak, że po zakończeniu mistrzostw, w warunkach spadku realnych wynagrodzeń oraz relatywnie słabej sytuacji na rynku pracy dynamika sprzedaży detalicznej ponownie powróci na niższe poziomy.
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...