Facebook ? reklamowy skandal na horyzoncie?

Dodano:
fot. 123rf
Aż 80 proc. klików w reklamy na Facebooku pochodzi od botów twierdzi internetowa firma Limited Run. Czy po postępującej od czasu debiutu giełdowego przecenie biznesu Zuckerberga nadejdzie coś znacznie gorszego?
Wszystko zaczęło się od chęci zmiany nazwy profilu w portalu. Facebook przedstawił swoje warunki ? uiszczanie minimalnych miesięcznych opłat na reklamę w wysokości 2 tys. dol. Spółka z Palo Alto kasuje bowiem opłaty od liczby kliknięć na komercyjnym profilu firmowym. Fakt ten zachęcił zarządzających maleńką amerykańską firmą do przeprowadzenia eksperymentu mającego na celu zbadanie opłacalności takiej inwestycji. Ostatecznie Limited Run poinformowała swoich fanów na Facebooku o planowanej kasacji swojego profilu. Jako powód podaje wyniki analiz algorytmu naliczania opłat przez portal społecznościowy. Zgodnie z nimi aż 80 proc. wszystkich kliknięć, za które kazał sobie płacić portal Zuckerberga, jest generowanych przez boty, czyli specjalne programy wykorzystywane w imitacji czynności wykonywanych przez człowieka.

Zarządzający Limited Run nie potrafią jednak dojść, skąd pochodzą boty, i w związku z tym nie oskarżają Facebooka o manipulację wynikami reklamowymi.

To małe niezależne dochodzenie może być brzemienne w skutki dla biznesu Zuckerberga, kiedy portal wezmą pod lupę inni duzi gracze. Jeżeli w wyniku wyjaśniania tej sprawy okazałoby się, że boty klikające w reklamy na Facebooku to rzecz powszechna, główne źródło przychodów amerykańskiej spółki (ponad 80 proc.) najprawdopodobniej zacznie wysychać. Nietrudno się domyślić, co wówczas może stać się z biznesem spółki z Palo Alto.

Wcześniej z Facebooka działania reklamowe wycofał Ford ? w uzasadnieniu podał, że działania w tym serwisie są nieskuteczne i zbyt drogie.
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...